آفتاب

احتمال مرگ مغزی پریا دختر بچه ساوه ای | آخرین وضعیت پریا |بررسی تجاوز به دختر بچه ساوه ای در پزشکی قانونی

احتمال مرگ مغزی پریا دختر بچه ساوه ای | آخرین وضعیت پریا |بررسی تجاوز به دختر بچه ساوه ای در پزشکی قانونی

دختر بچه 5 ساله ساوه ای که روز گذشته پس از تجاوز جنسی یک فرد ناشناس و ضربه شدید به سر به بیمارستان منتقل شد، همچنان در کما به سر می برد. گرچه مرگ مغزی پریا 5 ساله هنوز تایید نشده، اما احتمال مرگ مغزی دختر بچه ساوه ای می رود. پزشکی قانونی تجاوز به دختر بچه 5 ساله را بررسی می کند...



بیشتر بخوانید: تجاوز به دختر بچه 5 ساله ساوه ای
بیشتر بخوانید: جزئیات تجاوز به پریا دختر 5 ساله در ساوه
بیشتر بخوانید: پریا 5 ساله زنده می ماند؟

 رییس علوم پزشکی ساوه گفت: سطح هوشیاری کودکی که جمعه شب به دنبال ضربه مغزی به بیمارستان مدرس ساوه منتقل شده بود، تغییری نکرده است.

ایسنا نوشت: جلیل کوهپایه‌زاده درخصوص وضعیت کودکی که به دنبال ضربه مغزی ناشی از کودک آزاری جسمی به بیمارستان مدرس ساوه منتقل شده بود، اظهار کرد: وضعیت این بیمار کماکان نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه این کودک کماکان در ICU تحت مراقبت قرار دارد و اقدامات لازم برای مراقبت از او به تمامی در حال انجام است، افزود: هرگونه مشورتی را نیز در این زمینه استفاده کرده‌ایم و در حال حاضر واقعا در انتظار لطف خدا هستیم.

کوهپایه‌زاده با بیان اینکه بروز مرگ مغزی در این کودک دور از انتظار نیست، افزود: در حال حاضر مرگ مغزی در خصوص این کودک احراز نشده چرا که مرگ مغزی براساس تعریف، شرایط خاصی دارد و از نظر کارشناسان این حوزه این مهم در حال حاضر در مورد این فرد اتفاق نیفتاده است، براین اساس عملا مراقبت‌های ویژه در مورد این کودک ادامه دارد و منتظر بروز تغییر و بهبود در شرایط وی هستیم، البته در کل به لحاظ علمی و تجربی برای کسی که در چنین شرایطی قرار دارد، احتمال ناچیزی برای بازیابی سلامتی وجود دارد.

وی در خصوص آنچه در خصوص انتقال این کودک به تهران گفته می‌شود، اظهار کرد: انتقال در خصوص این بیمار جایز نیست، البته روز گذشته در شرایطی نسبت به این مهم اقدام کرده و پیگیر این مهم بودیم، ولی از نظر علمی باید گفت که فردی که در این سطح از هوشیاری قرار دارد، در واقع سودی از اعزام نمی برد. هرچند آمبولانس پیشرفته جهت اعزام این بیمار در اختیار علوم پزشکی ساوه قرار دارد، اما در خصوص وی با توجه به شرایطی که دارد، اعزام صرفه و صلاحی نخواهد داشت.

کوهپایه‌زاده با تاکید براینکه در خصوص این بیمار در همان لحظه ورود به بیمارستان که دقایقی پس از ساعت یک بامداد نیمه شب جمعه ششم مردادماه بود، نیز به نوعی مرگ مغزی محتمل به نظر می رسید، گفت: با این وجود اقدامات پزشکی که باید انجام می شد در خصوص او صورت گرفت، تا شاید از درصدی از نجات که در خصوص این بیمار به آن امید داشتیم استفاده کنیم.

وی عدم تغییر سطح هوشیاری را یکی از فاکتورهای نشانگر مرگ مغزی عنوان کرد و گفت: وقتی اقدامات انجام شده در تغییر سطح هوشیاری بیمار تاثیری نگذارد، احتمال مرگ مغزی در خصوص بیمار وجود خواهد داشت.

کوهپایه‌زاده گفت: در حال حاضر وضعیت هوشیاری وی به همان شکل سابق بوده و مراقبت کامل در حال انجام است و در انتظار هستیم. به لحاظ علمی و منطقی و قانونی اعزام این فرد در چنین شرایطی سودی برای او نخواهد داشت و چه بسا که به او آسیب بزند.

وی افزود: پزشکی قانونی بخشی از کارش را در این شرایط بیمار انجام داده ولی برای تشخیص بسیاری مسائل حقوقی و قانونی نیاز است که بیمار را به صورت کامل در اختیار داشته باشد که در حال حاضر که بیمار تحت مراقبت ویژه قرار دارد، امکان بررسی های بیشتر نیز برای پزشکی قانونی وجود ندارد. در کل احتمالاتی در خصوص عواملی که منجر به وضعیت موجود بیمار شده مطرح است ولی اظهار نظر در خصوص آنها برعهده ارگان های مختلف ذیربط است که در حال انجام وظیفه در این خصوص هستند.

کوهپایه‌زاده خاطرنشان کرد: در کل باید گفت که در حال حاضر امکان اظهار نظر کامل و قطعی برای پزشکی قانونی در خصوص این بیمار وجود ندارد و این مهم نیازمند معاینات دقیق و بررسی های مورد نیاز است.





کد N1742184

وبگردی