آفتاب

دلیل استقبالِ عجیب از فیلم "یک کارگر ساده نیازمندیم" بیکاری است

دلیل استقبالِ عجیب از فیلم "یک کارگر ساده نیازمندیم" بیکاری است

نماینده مردم زنجان در مجلس معتقد است استقبال مردم استان از فیلم " یک کارگر ساده نیازمندیم" نشانه عمق بیکاری در زنجان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته گذشته فیلمی به نام "یک کارگر ساده نیازمندیم" با ژانر اجتماعی که در آن سه کارگر شهرستانی برای پیدا کردن کار به تهران می‌آیند، در سینما بهمن زنجان همانند سایر شهرستان‌ها اکران شد که طنز تلخی به همراه داشت.

اخباری که در شبکه‌های اجتماعی در طول این چند روز دست دست شد؛ گویای این موضوع بود که تعدادی از شهروندان زنجانی با مراجعه به سینما بهمن خود را به‌عنوان نیروی آماده به کار معرفی کردند تا شاید از فرصت پیش آمده برای کسب درآمد استفاده کنند.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ما را با نماینده شهروندان زنجان در مورد وضعیت بی‌کاری این استان را می‌خوانید.

علی وقف‌چی (نماینده مردم زنجان در مجلس) در توضیح علت استقبال شهروندان زنجانی از فیلم  "یک کارگر ساده نیازمندیم" به خبرنگار ایلنا گفت: فیلم "به یک کارگر ساده نیازمندیم" در سایر شهرهای کشور هم اکران شد اما استقبال عجیب مردم زنجان از این فیلم به دلیل بیکاری و تعطیلی کارخانه‌های استان است.

نماینده شهروندان زنجان در مجلس افزود: وضعیت کار استان به حدی است که تیتر یک فیلم سینمایی می‌تواند مردم را به یافتن کار جدید امیدوار کند که این نشانه عمق بیکاری در زنجان است.

او ادامه می‌دهد: پس از جدایی زنجان از قزوین در سال ۷۳ حدود ۹۰ درصد تاسیسات صنعتی در قزوین باقی ماند و بعد از آن هیچ امکاناتی برای پیشرفت صنعت در اختیار استان جدید زنجان قرار نگرفت. به عنوان مثال در زنجان یک مجوعه‌ ۳۶ هزار هکتاری وجود دارد که بدون استفاده رها شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی  مجلس با اشاره به مدیریت اشتغال در استان گفت: بیکاران کشور ما از بی‌عدالتی در اشتغال رنج می‌برند که باید هرچه سریعتر برای آن راه‌حلی یافت شود.

کد N1742121

وبگردی