آفتاب

عملیات بزرگ داعش برای منفجر کردن اماکن مقدس و منزل آیت‌‌الله سیستانی خنثی شد

عملیات بزرگ داعش برای منفجر کردن اماکن مقدس و منزل آیت‌‌الله سیستانی خنثی شد

نیروهای عراقی عملیات بزرگ داعش برای منفجر کردن مراقد مقدس در شهرهای نجف، کربلا، سامرا و مسجد «الکوفه» و منزل مرجع عالی‌قدر شیعیان این کشور را خنثی کردند.

به گزارش ایلنا، رئیس بخش اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق، امروز -یکشنبه- در گفت‌وگو با روزنامه «الصباح» اعلام کرد، گروه تروریستی داعش سه طرح تروریستی جداگانه علیه مراقد ائمه اطهار در کربلا، نجف اشرف، سامرا و بصره و منزل آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان این کشور و نیز مسجد «الکوفه» آماده کرده بود و قرار این بود این عملیات‌ها توسط خودروهای بمب‌گذاری‌شده و ده‌ها عامل انتحاری این گروه و با همکاری باندهای قاچاق تسلیحات انجام شود.

«ابوعلی البصری» افزود، این اطلاعات به‌دست آمده پس از تایید شدن، در اختیار «حیدر العبادی» فرمانده کل نیروهای مسلح و «قاسم الاعرجی» وزیر کشور قرار گرفت و موافقت شد که با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک و پشتیبانی نیروهای هوایی، مرکز تجمع این عوامل تروریستی، که درصدد عزیمت به اماکن مقدس و بصره بودند، بمباران شود.

وی تصریح کرد، در جریان این عملیات، که «ساعاتی قبل از حرکت تروریست‌ها به اهداف‌شان در کربلا، نجف اشرف، سامرا، کوفه و بصره انجام شد، مراکز تجمع تروریست‌ها و خودروهای بمب‌گذاری‌شده در منطقه «المیادین» سوریه و اطراف شهر «القائم» منهدم  ده‌‌ها تن از این تکفیری‌ها کشته شدند.

کد N1742026

وبگردی