آفتاب
فرمانده مرزبانی کشور:

برخی ازجریان کولبران سوءاستفاده می کنند/تخریب مرزبانی توسط یک عده

برخی ازجریان کولبران سوءاستفاده می کنند/تخریب مرزبانی توسط یک عده

تبریز- فرمانده مرزبانی کشور گفت: متاسفانه اخیرا مصاحبه هایی در خصوص کشته شدن کولبران و نادیده گرفتن تلاشهای مرزبانی شده که امیدواریم این سخنان دیگر تکرارنشود چون قاچاقچی سلاح کولبر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رضایی ظهر پنج شنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان اظهار داشت: این استان معروف به مدافعان واقعی مرزهای کشور بوده و در زمینه تعصب دینی و ملی زبانزد است و همواره در دفاع از تمامی کسانی که قصد تعدی به خاک جمهوری اسلامی را دارند، حاضر و آماده بوده است.

وی ادامه داد: این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود دو میلیون جمعیت داشت ولی ۱۰ هزار و ۵۰۰ شهید، ۲۲ هزار نفر جانباز و هزار و ۸۰۰ نفر آزاده تقدیم به انقلاب کرده است که این ها سرمایه بزرگی محسوب می شود.

رضایی افزود: وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سپاهی و بسیجی در این استان یعنی شکست ناپذیری، هرچند خوب می دانیم که بقیه جمعیت استان نیز به طور قطع حامی بسیج و سپاه هستند، ما خبر از قدرت های بزرگ خود نداریم.

وی با بیان اینکه تولید قدرت با اعتقاد است که شکست ناپذیر می شود، گفت: امروزه جایگاه جمهوری اسلامی با وجود قدرت اعتقاد است که به گونه ای می درخشد که کاخ سفید و مشابه آن ها وامانده اند، دشمنان هر معادله ای را ترسیم می کنند و بلافاصله با ملغی شدنش مواجه می شوند، دشمنان بارها نقشه هایی را ترسیم کرده و به کار می بندند اما با شکست مواجه می شوند.

رضایی ادامه داد: از مسئولانی که بسترهای این چنینی را ایجاد کرده اند، قدردانی می کنیم.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره ای به وضع خوب مرزهای کشور گفت: علیرغم وضع برخی کشورهای همسایه مرزهای ما حتی مرزهای جنوب شرق کشور در امنیت بسیار بالا و قابل قبولی هستند.

وی ادامه داد: هر روز و هر شب در برخی مرزها درگیری کوچکی داریم اما این درگیری های کوچک در برابر تهدیدات بزرگ صورت گرفته در دیگر کشورها حتی جای گفتن هم ندارد.

رضایی افزود: در طی سال های گذشته در مرز دو هزار کیلومتری شرق کشور نزدیک به ۴۰۰ تن در مرز ها مواد مخدر ضبط کرده ایم بدون اینکه اجازه ورود آن ها را به کشور بدهیم.

وی با اشاره ای به جریان سازی در خصوص کوله بران گفت: گاها اعلام می شود چندین کوله بر در مرزها کشته شده اند در حالی که مرزبانی حامی مرزنشینان و کوله بران است متاسفانه برخی از افراد نیز به اسم حمایت از مردم مصاحبه هایی در این زمینه انجام داده اند در حالی که در عمل ضد مردم عمل می کنند.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: ما که با دشمن و حریف مواجه هستیم نباید با خودی ها مشکلات این چنینی داشته باشیم، اینگونه نیست که بگوییم در مرزها هیچ خبری نیست بلکه مرزبانان شرایط سختی را در طول سال تجربه می کنند، در کنار این سختی ها، با گفتن برخی سخنان این زحمات به باد داده می شود.

وی افزود: چند شب پیش مقداری مهمات سنگین گرفتیم ایا اینان نیز کوله بران هستند، آیا ورود محصولات ضدفرهنگی کوله بری است، چرا باید ضد انقلاب و نظام مصاحبه شود؟

رضایی ادامه داد: اگر مصاحبه های این چنینی تکرار داشته باشد، قطعا شفاف تر با این افراد سخن خواهیم گفت.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره ای به کشف ۲۹ تن مواد مخدر در طول چهار ماه گفت: البته همگی این مقدار به صورت یکجا نبوده بلکه به صورت جداگانه ضبط شده اند، این ها نبایستی با صحبت های بی محتوا زیر سوال رود.

وی افزود: در مرزبانی تعصب ملی و دینی حکم فرما بوده و شعار مرزبانان جمهوری اسلامی «من یک انقلابی ام» است.

رضایی با بیان اینکه اعتقاد داریم دفاع مقدس در مرزبانی تمام نشده و استمرار دارد، گفت: بسیاری از مرزبانان با وضو در مرزها حاضر می شوند، اذان های سه وعده به عنوان یک زنجیره معنویت برقرار است و تمامی این ها نشان از معنویات بالای این سربازان دارد.

کد N1740762

وبگردی