آفتاب

بهره برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر برای پایداری برق در نقاط محروم کشور

بهره برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر برای پایداری برق در نقاط محروم کشور

مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی گفت: به کمک انرژی‌های تجدیدپذیر در نقاط محروم از برق پایدار برخوردار شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد صادق‌زاده مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) در مراسم افتتاح مجتمع نیروگاه خورشیدی مکران و کلنگ‌زنی نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی در کرمان اظهار داشت: امروز انرژی تجدیدپذیر به سمبل توجه به مناطق کمتر توسعه یافته در ایران و جهان تبدیل شده و نقاطی در دنیا هیچ‌گاه برق نداشته‌اند به لطف انرژی‌های تجدیدپذیر برق‌دار شده‌اند.

وی افزود: در کشور ما که صددرصد به انرژی الکتریکی دسترسی داشته‌ایم به کمک انرژی‌های تجدیدپذیر در نقاط محروم نیز از برق پایدار برخوردار شده‌ایم.

صادق‌زاده افزود: با توجه به اینکه این انرژی‌ها آلودگی محیط‌زیست و هوا را نداشته و نیازی به ارسال سوخت از منبع ندارند می‌توانیم در تمام مناطقی که امکان آن وجود دارد نسبت به ساخت و بهره‌برداری از این انرژی مبادرت وررزیم.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به اینکه اکنون همه ملت‌ها به این منبع انرژی پاک در دنیا توجه دارند خاطرنشان کرد: انرژی‌های نو امروز تبدیل به ابزاری برای همکاری ملت‌ها شده است و ما شاهدیم که سرمایه‌گذاران همکاری تنگاتنگ با مردم در نقاط مختلف دنیا از جمله اروپا و آسیا دارند. بدون اینکه دولت‌ها بار سنگینی را به خود تحمیل کنند و به این ترتیب با روند رو به رشد انرژی‌های نو شاهد توسعه اقتصادی درکشور خواهیم بود.

کد N1740723

وبگردی