آفتاب

دادگاه عالی اتحادیه اروپا خروج حماس از «فهرست ترور» را به رای می‌گذارد

دادگاه عالی اتحادیه اروپا خروج حماس از «فهرست ترور» را به رای می‌گذارد

دادگاه عالی اتحادیه اروپا امروز موضوع ماندن حماس از فهرست ترور اتحادیه اروپا یا خروج این جنبش از آن را، به رای می‌گذارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از دادگاه‌های اروپا در دسامبر ۲۰۱۴ اعلام کرده بود که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) باید از فهرست سیاه ترور خارج شود؛ زیرا اتحادیه اروپا این تصمیم را با استناد به اطلاعات به‌دست آمده از رسانه‌ها و اینترنت اتخاذ کرده است، موضوعی که خشم واشنگتن و اسرائیل را به همراه داشت.

پس از آن، بروکسل خواستار تجدیدنظر در خصوص این تصمیم شد. متعاقب این درخواست، دادگاه عدالت اروپا در لوکزامبورگ که اصلی‌ترین مرجع قضایی در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود،‌ امروز- چهارشنبه- حکم نهایی خود را در این‌باره صادر می‌کند.

براین اساس، در صورتی‌که نام جنبش حماس از فهرست سیاه ترور اتحادیه اروپا حذف شود، روابط اتحادیه اروپا و اسرائیل که دچار تنش شده است، احتمالا بار دیگر به بوته آزمایش گذاشته می‌شود.

اسرائیل، بارها از اتحادیه اروپا به خاطر آنچه «موضع نرم نسبت به تروریسم» می‌خواند، انتقاد کرده است در مقابل، این اتحادیه سیاست تل‌آویو درخصوص شهرک‌سازی‌ها را محکوم می‌کند.

کد N1740241

وبگردی