آفتاب

راه‌اندازی مرکز درمانی از سوی جمعیت هلال‌احمر در لسوتو

راه‌اندازی مرکز درمانی از سوی جمعیت هلال‌احمر در لسوتو

رئیس و دبیرکل صلیب سرخ لسوتو و همچنین رئیس صلیب سرخ بنین از مرکز جامع توانبخشی به منطور آشنایی با خدمات و تولیدات این مرکز بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار افشین علیخانی؛ مدیرکل بهداشت، درمان و توانبخشی به تشریح خدمات این‌معاونت بهداشت پرداخت.

همچنین دبیرکل صلیب سرخ لسوتو ضمن ابراز خشنودی برای بازدید از سازمان‌های و فعالیت‌های مختلف جمعیت هلال احمر گفت: یکی از مشکلات مهم ما در ارتباط با لسوتو، مساله نیاز ما به خدمات درمانی است که در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر امکان ایجاد زمینه‌های همکاری مناسبی با جمعیت هلال احمر به ما پیشنهاد شد. 

وی ضمن درخواست از مسئولان جمعیت هلال احمر برای بازدید از لسوتو و بررسی نیازها به‌منظور ایجاد روابط دوطرفه بین جمعیت هلال احمر ایران و صلیب سرخ آن کشور، گفت: لسوتو به دلیل شیوع بیماری‌هایی مانند ایدز، دیابت، فشار خون و ...  به شدت نیاز به استقرار مراکز درمانی مجهز برای ارایه خدمات درمانی خاص به بیماران را دارد، که به همین منظور خواستار احداث یک مرکز درمانی از سوی جمعیت هلال احمر در کشورمان هستیم.

عنبری؛ مدیرکل سلامت خارج از کشور هلال احمر نیز در پاسخ به خواسته رئیس و دبیرکل لسوتو مبنی بر نحوه راه‌اندازی مرکز درمانی، ضمن تاکید بر درخواست و اعلام نیاز کشورها، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر طبق اساس نامه‌ای، کمک به امر سلامت در خارج از کشور را به عهده دارد و این امر در شاخه‌های مختلف مانند درمانی، بهداشتی، توانبخشی، فعالیت‌های آموزشی، امدادی و همکاری در پروژه‌های مشترک و ... محقق می‌شود.

مدیرکل سلامت خارج از کشور با تاکید بر اینکه مهمترین علت  حضور جمعیت هلال احمر در خارج از کشور، نیاز کشورهای دیگر به خدمات است، خاطرنشان کرد:  برای ورود به هر کشور نیاز به کارشناسی و نیازسنجی در کشور متقاضی وجود دارد که براساس آن یک تفاهم نامه تخصصی در مورد نحوه همکاری‌های درمانی امضا خواهد شد که این امر همکاری بسیار نزدیک با صلیب سرخ آن کشور را می‌طلبد.

کد N1740096

وبگردی