آفتاب

کاهش چشمگیر سوانح دریایی در آب‌های هرمزگان

کاهش چشمگیر سوانح دریایی در آب‌های هرمزگان

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به روند نزولی سوانح دریایی طی پنج سال اخیر گفت: تعداد ...

دنیای اقتصاد – بندرعباس:رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به روند نزولی سوانح دریایی طی پنج سال اخیر گفت: تعداد سوانح دریایی ثبت شده در آب‌های این استان از بیش از 50 مورد در سال‌های 91 و 92 به 30 مورد در سال گذشته کاهش یافته است.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مکی‌زاده، رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر هرمزگان و نایب رئیس کمیته کاهش سوانح دریایی استان در نخستین نشست کمیته کاهش سوانح دریایی هرمزگان بیشترین سهم سوانح را مربوط به شناورهای سنتی و موتورلنج‌ها دانست و گفت: 44 درصد حوادث پنج سال اخیر سهم لنج‌ها بوده و علت بیشتر سوانح نیز آبگرفتگی با 34درصد و آتش‌سوزی با 19درصد بوده است. وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری مستمر این جلسات و تلاش و مشاوره همه واحدها و سازمان‌های مسوول در زمینه دریانوردی، آمار سوانح دریایی استان و به تبع آن کشور کاهش یابد. مکی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از آب‌های تحت پوشش اداره کل بنادر و دریانوردی استان به‌عنوان مسیر تردد شناورهای عبوری سایر کشورها و بنادر استان‌های بوشهر و خوزستان است، ازاین رو ارائه راهکار، انجام هماهنگی‌های بیشتر و اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه می‌تواند از بروز سوانح در فصل‌های مختلف سال جلوگیری کند.

کد N1739976

وبگردی