آفتاب
رویداد

صنعت خودرو «مشتری محور» موفق است

صنعت خودرو «مشتری محور» موفق است

کارخانه ایران خودرو کرمانشاه با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۳۰ هزار دستگاه و در دو شیفت کاری با هدف توسعه صادرات با حضور اسحاق جهانگیری معاون ...

ایسنا:کارخانه ایران خودرو کرمانشاه با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۳۰ هزار دستگاه و در دو شیفت کاری با هدف توسعه صادرات با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افتتاح شد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در مراسم بهره‌برداری از خط تولید ایران خودرو کرمانشاه گفت: روزی پرچم خودروسازی ایران بالا است که محصولات تولیدی ما در بازارهای جهانی حضور داشته باشد. جهانگیری اظهار کرد: صنعت خودرو یکی از مهم‌ترین صنایع کشور است، اما متاسفانه عادت کرده‌ایم اگر در حوزه‌ای یک نقطه منفی می‌بینیم، دیگر به نقاط مثبت آن توجه نمی‌کنیم. جهانگیری تصریح کرد: خودروسازی تاکنون صدها هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و یک فرهنگ صنعتی همراه آن آمده و تحقیق و توسعه شکل گرفته و محصولاتش صادر نیز شده است.

 

وی با بیان اینکه خودرو یکی از صنایع پیشران کشور است، افزود: صنعت پیشران یعنی اینکه وقتی حرکت می‌کند ده‌ها و صدها کارخانه متصل به آن نیز به حرکت در می‌آیند. در ادامه این مراسم نیز محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ما در زمینه خودرو افزایش تولید است و باید ظرف چند سال آینده به تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال برسیم. نعمت زاده در ادامه با بیان اینکه خودروسازی کرمانشاه جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، گفت: از همان سال اول دولت اجرای این پروژه را پیگیری کردیم، اما تامین اجتماعی که سهامدار عمده پروژه بود تمایل زیادی به انجام این کار نداشت. اما در نهایت با پیگیری‌های بسیار این سهام به گروه صنعتی ایران خودرو واگذار و این پروژه در کمتر از دو سال عملیاتی شد و به بهره‌برداری رسید. در فاز نخست اين ‌کارخانه و در یک شیفت کاری، سالانه ۱۵ هزار دستگاه پژو پارس تولید می‌شود که این میزان در دوشیفت کاری به سالانه ۳۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت. با بهره‌برداری از این کارخانه به‌طور مستقیم برای حدود 3۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم شده است. محصولات تولیدی کارخانه ایران‌خودرو کرمانشاه قابلیت صادرات به بازارهای منطقه به‌خصوص عراق را دارد.

کد N1739914

وبگردی