آفتاب

عروسک های آهوانه، پیشکش به زائران رضوی

عروسک های آهوانه، پیشکش به زائران رضوی

مشهد- ایرنا- دختران مشهدی از امروز و همزمان با آغاز دهه کرامت با اهدای عروسک های دست دوز آهوانه از زائران رضوی در ورودی های این شهر استقبال می کنند.

مدیر فرهنگسرای غدیر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز و هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهۀ کرامت، دختران مشهدی با استقرار در ایستگاه راه‌آهن، ترمینال و حرم مطهر رضوی، و اهدای عروسک‌های دست‌دوز آهو و جانماز، از نوجوانان و کودکان زائر استقبال می‌کنند.
حسن سلطانی بیان کرد : در دهۀ کرامت پارسال برای نخستین‌‌بار، طرح آهوانه در مشهد اجرا شد و دختران مشهدی عروسک‌های نمدی آهو را تولید و به‌عنوان هدیه‌ای فرهنگی، به زائران اهدا کردند که مورد استقبال فراوان قرار گرفت.
وی هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ رضوی و توجه به تولیدات داخلی به عنوان سوغات دانست و ادامه داد: در دومین سال اجرای این طرح نیز قرار است تا روز میلاد امام ‌رضا (ع) ٣5 هزار عروسک آهو به زائران تقدیم شود و نخستین توزیع نیز امروز هم‌زمان با میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر انجام می‌شود.
سلطانی خاطرنشان کرد: امسال حدود ٣5 هزار دختر مشهدی در این طرح شرکت کرده‌اند.
مدیر فرهنگسرای غدیر افزود: سال گذشته، در این طرح ٢٠ هزار دختر در ٢ هفته در 46٠ کلاس آموزشی که در روستاهای مشهد، مساجد، مدارس و فرهنگ‌سراها دایر شد، آموزش تولید این عروسک را فراگرفتند و امسال 35 هزار دختر این آموزشها را فراگرفتند.
مشهد سالانه پذیرای بیش از 27 میلیون زائر است.
دهه کرامت امروز سوم مرداد ماه همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا تولد امام رضا (ع) ادامه دارد و در این ایام برنامه های متنوعی در مشهد توسط نهادهای مختلف اجرا می شود.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
کد N1739571

وبگردی