آفتاب
با تصویب وزیرعلوم؛

فهرست پروژه های مورد نیاز علوم انسانی به دانشگاه ها ابلاغ شد

فهرست پروژه های مورد نیاز علوم انسانی به دانشگاه ها ابلاغ شد

معاون پژوهشی وزارت علوم از تدوین مجموعه پروژه های علوم انسانی و هنر خبر داد و گفت: این پروژه ها توسط وزیر علوم تصویب شده و برخی از آنها برای اجرا به دانشگاه ها واگذار شده است.

وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از کارهای اساسی که در حوزه علوم انسانی و هنر در وزارت علوم تحقیقات و فناوری انجام شده، پژوهش و فناوری در این دو حوزه است.

وی ادامه داد: شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر، از سال ۹۴ در وزارت علوم راه اندازی شد، یکی از اساسی‌ترین کارهایی که در این شورا انجام شده، تدوین «آیین نامه هدفمند سازی پایان نامه های علوم انسانی و هنر» بوده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: همچنین برنامه‌های راهبردی و عملیاتی مراکز پژوهشی و دانشگاه هایی که در حوزه علوم انسانی فعال هستند تدوین شده است.

وی افزود: مجموعه هایی از پروژه های اساسی که مبنای توسعه علوم انسانی و هنر هستند، تعریف شده و توسط وزیر علوم تصویب و به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برای اجرا ابلاغ شده و دانشگاه های مجری طرح نیز مشخص شده اند.

احمدی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت بالای علوم انسانی ما باید مرجعیت علمی علوم انسانی را در منطقه و دنیا داشته باشیم افزود: کارگروه های متعددی توسط افراد صاحب نظر ایجاد شده که برنامه های راهبردی این دو حوزه را به پروژه های بزرگی تبدیل می کنند و این پروژه ها  به دانشگاه ها واگذار شده است.

کد N1738709

وبگردی