آفتاب

کارگران پیمانی اتوبوسرانی رشت خواهان حذف پیمانکار شدند

کارگران پیمانی اتوبوسرانی رشت خواهان حذف پیمانکار شدند

حدود ۱۰۰نفر از کارگران اتوبوسرانی رشت به دلیل نداشتن امنیت شغلی خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانی به قرارداد مستقیم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۱۰۰نفر از کارگران اتوبوسرانی رشت به دلیل نداشتن امنیت شغلی خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانی به قرارداد مستقیم هستند.

تعدادی از این کارگران گفتند: حدود ۱۰۰ کارگری که در بخشهای مختلف شرکت «اتوبوسرانی رشت» تحت عناوین شغلی راننده، تعمیرات، موتوری و ستادی توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی (پیمانکاری) مشغول به کارند که از بابت ثبات شغلی و ناچیز بودن دستمزدهای خود ، ابراز نارضایتی می‌کنیم.

آنها با بیان اینکه در شرکت اتوبوسرانی رشت بین یک تا ۲۰ سال سابقه کاری داریم در ادامه افزودند: پیمانکار علاوه بر آنکه هر ماه دستمزد ماهیانه خود را با تاخیر پرداخت می‌کند و برای همین خواستار تغییر وضعیت شغلی خود هستیم.

به گفته کارگران این وضعیت باعث شده است برای چند نوبت دست به اعتراض صنفی بزنند که آخرین مرتبه تجمع روز دوشنبه (۲۵ تیر ماه) برگزار و در نتیجه آن ۴ ماهه مزدی پرداخت شد.

در عین حال این کارگران می‌گویند: از چند سال پیش تعداد حدودا ۷ تا ۱۰ نفر کارگر شاغل در شرکت اتوبوسرانی رشت مشمول بازنشستگی هستند اما به دلیل پرداخت نشدن هزینه بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور هنوز امکان بازنشستگی برایشان فراهم نشده است.

کارگران  پیمانی اتوبوسرانی رشت با تاکید بر اینکه کارگران بعد از سال‌ها کار در این  واحد از همه مزایای قانونی کار بی‌بهره بوده و از قرارداد‌های موقت خود با پیمانکار خسته شده‌اند، در خاتمه از مدیریت شهرداری رشت خواستند در مقام کارفرمای اصلی در راستای اجرای طرح‌های مستقیم شدن قراردادهای کاری کارگران پیمانکاری با آنها قرارداد مستقیم کار منعقد کند.

کد N1736809

وبگردی