آفتاب
برانکو ایوانکوویچ:

نفت می‌خواهد غافلگیرمان کند/ درباره پیشنهاد روس‌ها صحبت نمی‌کنم

نفت می‌خواهد غافلگیرمان کند/ درباره پیشنهاد روس‌ها صحبت نمی‌کنم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه تیمش دیدار سختی برابر نفت تهران خواهد داشت گفت: به بازیکنانم اعتقاد دارم و آنها باید بهترین فصل خود را سپری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی با نفت تهران در دیدار سوپر جام باشگاههای ایران  گفت: فصل فوتبالی از فردا شروع می شود. در تمام کشورها سوپرجام برگزار می شود. بهترین مقدمه برای آغاز لیگ، همین دیدار سوپرجام است. بهترین قهرمانی را در لیگ برتر کسب کردیم و باید مقابل نفتی بازی کنیم که در چند سال اخیر همواره در بالای جدول بوده است و مربی جدید این تیم یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: به عنوان مربی خوشحالم یکی از اسطوره های فوتبال ایران قرار است دانش و تجربه خودش را در خدمت فوتبال ایران  قرار می دهد. کریمی سخت ترین کار فوتبالکه مربیگری است را بر عهده گرفته است. اطلاعات مختلفی از نفت به گوشم رسیده است. واقعیت این است که مسایل و مشکلات زیادی دازند؛  کادر فنیاین تیم کاملا عوض شده است. اما من تجربه زیادی دارد. باید بگویم به رغم اینکه تیم بهتری هستیم و قهرمان لیگ هم شده ایم از این بازی  خیلی می ترسم. پارسال هم مقابل قشقایی باختیم و البته این مسایل، سبب زیبایی فوتبال است اما تفاسیری که درباره این بازی به کار برده می شود شاید باعث شود بازیکنان به خواب بروند؛ من مطمئنم بازیکنان نفت تهران، فردا ۲۰۰ در صد انگیزه خواهند داشت. آنها می خواهند ما را غافلگیر کنند.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: من از این موضوع هم مطمئنم که شاگردانم کم نخواهند گذاشت. ما اهدافمان را مشخص کرده ایم. می خواهیم بیشترین بردها و بیشترین قهرمانی ها را کسب کنیم. به کیفیت بازیکنانم اعتقاد کامل دارم. امسال باید بهترین سال کاری آنها باشد.

برانکو درباره ترکیب احتمالی پرسپولیس افزود: منشا را به دلیل بیماری و صادق محرمی را به علت حضور در تیم امید ایران در اختیار نداریم. صادق یکی از بهترین بازیکنانمان است اما فکر می کنم تیم امید ایران هم همین قدر به او نیاز داشت.

وی درباره احتمال بازی کردن طارمی گفت: او بازیکن ماست. دنبال شانس بازی کردن در اروپا بود. پیشنهاداتی که داشت خوب نبوده است. او صد در صد آماده نیست. همانطور که بقیه بازیکنان هم به این حد از آمادگی نرسیده اند. اما در حال حاضر می خواهیم او را آماده کنیم برای ۱۰ روز آینده. آنچه مشخص است او در بازی فردا به میدان می رود.

ایوانکوویچ درباره ترکیب جدید خط دفاعی پرسپولیس افزود: شایان مصلح را برای دفاع چپ آورده ام. اما من طبق فلسفه خودم بازیکنان را طوری اماده می کنم که بتوانند در دو پست بازی کنند. برای تک تک بازیکنانم شرایط را طوری فراهم کنم که بازیکنانم در همه پست ها بهترین شرایط را داشته باشد.

وی درباره بازی های فشرده پرسپولیس تا دیدار برابر الاهلی عربستان تصریح کرد: مباحثی بابت دربی و سایر بازی ها به وجود آمد دوست  داشتیم بازی های بیشتری انجام دهیم اما امکانش نبود. با این حال ما را از اهدافمان دور نکرد. بودجه ای که عربستان برای الاهلی گذاشته است بسیار بالاتر از باشگاه ماست. پارسال اعلام کردم تنها تیمی در آسیا هستیم که به جز بوژِدار رادوشوویچ تمام بازیکنان اصلی را بومی ها و ایرانی ها تشکیل داده اند.  البته با همین بازیکنان قهرمان ایران شدیم  به  یک چهارم آسیا رسیدیم. آمادگی اش را داریم با آنها یک قدم جلوتر از این هم برویم.

برانکو درباره شایعه تغییر مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس گفت: این شایعات که شنیده می شود  سبب می شود تا دقتمان کمی تغییر کند. این موضوعات در حد شایعه است و بازیکنانم و اعضای تیم کمترین توجه را به این موضوع دارند.

سرمربی پرسپولیس درباره حضور احمد نوراللهی در تمرینات پرسپولیس تصریح کرد: من با او صحبت کردم. خیلی خوشحالم به تیم برگشته است. اما هنوز ابتدای راه است و باید تمرین کند. هر وقت مجوز بازی برای او صادر شود از او استفاده خواهم کرد. به عنوان مربی خیلی خوشحالم که احمد را دارم. او می تواند در چهار پست بازی کند. مهم تر اینکه بازیکنان او را خیلی دوست دارند و همین موضوع باعث می شود فردا در کنارمان باشد.

برانکو درباره پنالتی زن اول تیمش هم با لحنی شوخ طبعانه گفت: پنالتی را مهدی طارمی می زند.

سرمربی پرسپولیس نکاتی را نیز به علی کریمی توصیه کرد و اظهار داشت: علی زمان بسیار فشرده ای پیش رو دارد. باید اطلاعاتش را تکمیل کند و خودش را به بالاترین سطح برساند. من سی سال سابقه مربیگری دارم اما هنوز خودم را تغییر می دهم و به علم روز دنیا نزدیکتر می کنم. خوشحال می شوم بازیکنان سابقم در تیم ملی بالا بیایند و همگی در بالاترین سطح، مربیگری کنند. شما خبرنگاران اینجا هستید تا از آنها حمایت کنید. بازیکنانی همچون کریمی، نکونام، منصوریان و یحیی گل محمدی.

وی درباره شایعه حضورش روی نیمکت تیم ملی روسیه گفت: این صحبت ها شایعه است. آنها یک مربی بسیار قوی داشتند. فابیو کاپلو مربی قدرتمندی است اما آنها نتوانستند نتیجه خوبی بگیرند و در سراشیبی سقوط قرار گرفتند. من مایل نیستم درباره این موضوع صحبت کنم. من با خیلی ها در تماس هستم و نمی خواهم بگویم با آنها هم صحبت داشتم یا نه

برانکو درباره زمان حضور بشار رسن در تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: این بازیکن یکی از امیدهای خوب تیم می تواند باشد. او کاملا در شرایط بازی کردن قرار دارد و با تیم امید این کشور و تیم ملی بزرگسالان کار می کند. تنها بحث هماهنگی اش با سایر بچه های تیم است.  

کد N1736681

وبگردی