آفتاب

مصرف بهینه آب و برق پاسداشت حرکت توسعه کشور و احترام به حق آیندگان

مصرف بهینه آب و برق پاسداشت حرکت توسعه کشور و احترام به حق آیندگان

کرج - ایرنا- معاون استاندار البرز با تاکید بر ضرورت توجه به محدودیت های منابع آبی و انرژی به واسطه بروز گرمای شدید و رعایت الگوهای مصرف، گفت: مصرف بهینه آب و برق در حقیقت پاسداشت حرکت توسعه کشور و احترام به حق آیندگان است.

خسرو ارتقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به راه اندازی پویش «نه به تشنگی و تاریکی» افزود: اکنون سرانه مصرف برای هر نفر 220 لیتر درشبانه روز است درحالی که بسیاری از کشورها به رغم داشتن منابع آبی بیشتر، مصرف کمتری دارند.
وی ادامه داد: شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران ایجاب می کند به دلیل کمبود منابع آبی توجه به الگوهای بهینه مصرف آب و برق مدنظر قرار گیرد.
ارتقایی گفت: امروز باید فرهنگ سازی هرچه بیشتر در زمینه استفاده از وسایل کم مصرف انرژی با توجه به فصل گرما در خانواده ها نیز داشت.
معاون استاندار البرز درادامه به اقدامات انجام شده دراین زمینه دراستان البرز پرداخت و افزود: برای تحقق این امر مهم درنشست های متعدد فنی طرح استفاده از آب باران مد نظر قرار گرفته است .
وی ادامه داد: دراین زمینه تلاش می شود در طرح های ساخت و ساز امکان پیوستن آب باران به سفره های آب زیر زمینی بجای رفتن به شبکه های فاضلاب مورد توجه قرار گیرد .
ارتقای اظهار کرد: استفاده از پساب برای بخش های تولیدی و کشاورزی استان البرز و استفاده از چاه های آب مناسب فضای سبز برای اب شرب و جایگزین کردن این پساب برای آبیاری این نوع فضاها نیز از دیگر برنامه های دردست اقدام است .
وی افزود: امروز با مصرف بهینه می توان در اوج گرمای تابستان زمینه بهره مندی همگان را از آب و برق مورد نیاز بدون آنکه مشکلی بوجود آید فراهم کرد .
معاون استاندار البرز گفت: دربحث برق نیز با احداث پست 400کیلو ولتی در اشتهارد گام های موثری برای ارائه خدمات بهتر به مردم این استان برداشته شده ست .
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
کد N1736656

وبگردی