آفتاب

دانشگاه صنعتی شریف در مراسمی یاد مریم میرزاخانی را گرامی می دارد

دانشگاه صنعتی شریف در مراسمی یاد مریم میرزاخانی را گرامی می دارد

تهران- ایرنا- دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که مراسم گرامیداشتی با حضور اعضای خانواده مریم میرزاخانی برای این نابغه درگذشته ریاضی ایرانی برگزار می کند.

به گزارش روز پنجشنبه گروه علمی ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، محمود فتوحی رییس این دانشگاه صبح امروز (پنجشنبه) با احمد میرزاخانی پدر مریم تلفنی گفت وگو کرد و از طرف خانواده شریف فقدان این نابغه ریاضی ایران و جهان را تسلیت گفت.
براساس این گزارش، دانشگاه شریف در نظر دارد مراسم یادبودی به مناسبت درگذشت مریم میرزاخانی برگزار کند که زمان دقیق این مراسم متعاقبا اعلام خواهد شد.
این نخبه ایرانی بعد از موفقیت در المپیاد دانش آموزی ریاضی در سال های 73 و 74 وارد دانشکده ریاضی دانشگاه شریف شد و بعد از طی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد بقیه تحصیلات خود را در دانشگاه هاروارد آمریکا پی گرفت.
از وی به عنوان یکی از 10 ذهن جوان برگزیده سال 2005 در نشریه آمریکایی «پاپیولار ساینس» و به عنوان «ذهن برتر» در رشته ریاضیات تجلیل شد.
میرزاخانی برنده جوایزی چون جایزه «ستر» از انجمن ریاضی آمریکا در سال 2013، جایزه «کلی» و مدال «فیلدز» معادل نوبل ریاضی در سال 2014 است؛ وی از یازدهم شهریور ماه 1387 (اول سپتامبر 2008) در دانشگاه استنفورد به تدریس و پژوهشگری رشته ریاضیات مشغول شد و سابقه تدریس در دانشگاه پرینستون را نیز در کارنامه دارد.
وی شنبه گذشته (24 تیر) بعد از مدتی مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت و سه شنبه (27 تیر) در آمریکا به خاک سپرده شد.
علمی**9157
تنظیم: منصوره شوشتری*انتشار: محتشمی
کد N1736649

وبگردی