آفتاب

نامه جدید احمدی نژاد درباره بقایی | پاسخ احمدی نژاد به محسنی اژه ای درباره بازداشت حمید بقایی

نامه جدید احمدی نژاد درباره بقایی | پاسخ احمدی نژاد به محسنی اژه ای درباره بازداشت حمید بقایی

نامه جدید احمدی نژاد درباره بازداشت حمید بقایی، در پاسخ به حجت الاسلام محسنی اژه ای منتشر شد. احمدی نژاد در نامه دوم خود، از سخنگوی قوه قضاییه خواسته صراحتا و به طور شفاف موضوع اتهام دومیلیون یورویی حمید بقایی را توضیح دهد!


بیشتر بخوانید: اظهارات محسنی اژه ای درباره بقایی .

رئیس دولت‌های نهم و دهم طی نامه‌ای نسبت به اتهامات وارده از سوی سخنگوی قوه قضائیه به حمید بقایی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم طی نامه نسبت به اتهامات وارده از سوی سخنگوی قوه قضائیه به حمید بقایی واکنش نشان داد.

در این نامه امده است:

ملت شریف و بزرگوار ایران

با سلام و عرض ادب و احترام به  استحضار می‌رساند جناب آقای محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در مصاحبه روز یکشنبه 25/4/1396 و در جمع رسانه‌ها اتهامات متعددی را به جناب آقای حمید بقایی که در زندان به سر می‌برد و امکان دفاع از خود را ندارد نسبت داد. به ویژه به طور مبهم و برای اولین بار از موضوع دو میلیون یورویی نام برد که معلوم نشد بالاخره اتهام بوده است یا خیر؟

جهت مزید اطلاع مردم عزیز ذکر نکات زیر را ضروری می‌داند:

1- این اتهام و سایر اتهامات منسوبه کذب محض است و این سخنان  غیر مستند صرفا برای تخریب شخصیت پاک و بی‌گناه آقای بقایی و به عنوان توجیهی در  بازداشت غیر قانونی ایشان مطرح شده است.ظاهرا برخی مقامات قضایی خود را مجاز می‌دانند بدون سند و مدرک هر اتهامی را به افراد وارد کنند و متعاقبا آن را مستمسک برخی افراد معلوم‌الحال برای تخریب شخصیت او در انظار عمومی قرار دهند.

2- ضروری است سخنگوی قوه قضاییه صراحتا و به طور شفاف موضوع دو میلیون یورویی ادعایی ایشان را که چه زمانی و از کجا و  از چه کسی و برای چه کسی و در کجا بوده و ارتباط آن با آقای حمید بقایی چه بوده است و مستندات آن را برای اطلاع افکار عمومی منتشر نمایند.

اقدام سخنگو در ایراد اتهام به آقای بقایی در مقابل رسانه‌ها، تحت عنوان نشر اکاذیب و تخریب شخصیت آقای بقایی و تشویش اذهان عمومی قابل تعقیب است و امیدواریم قوه قضاییه مرجع صالح برای طرح شکایت از این رفتارها را اعلام کند تا از طریق قانونی نسبت به احقاق حق اقدام می‌شود.ضمن دعوت مقامات قضایی به تبعیت از  قانون و محترم شمردن حقوق مسلم مردم از خداوند منان، آزادی و رهایی تمام بی‌گناهان در بند را مسئلت داریم.

دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم

محسنی اژه ای چه گفته بود؟

درباره بازداشت یکی از مسئولان دولت سابق و نامه رییس جمهور سابق و اعلامیه اخیر قوه قضاییه درباره اتهامات این متهم و جزئیات پرونده او گفت: آقای احمدی‌نژاد نامه سرگشاده‌ای خطاب به ملت نوشت. فرازهای مختلفی در این نامه است و در بخش عمده آن، مسائلی که درباره آنها اظهارنظر شده، خلاف واقع است و متاسفانه مثل همیشه ایشان از یک فرد احتمالا متهم چیزی را شنیده و به استناد آن اظهارنظر کرده‌اند که بخشی از این اظهارات قابل تعقیب قضایی است.

او ادامه داد: نکته بعد این است که مطالب دیگری خارج از این پرونده در نامه مطرح شده که باید در جای خود به آنها پرداخته شود و من در این مقام نیستم. خارج موضوع پرونده ایشان به یک موضوع دیگری اشاره کرده است، این که جای جواب دادن دارد.

معاون قوه قضاییه با اشاره به اطلاعیه‌ دادستانی اظهار داشت: قوه قضاییه بنا ندارد تا زمانی که چیزی ضرورت پیدا نکرده ابتدا به ساکن مطلبی را طرح کند کما اینکه یکی از ایرادها به قوه قضاییه این است که اطلاع‌رسانی آن ضعیف است. ما هم بنا نداریم مسایلی که مطرح می‌شود را مطرح کنیم. از زمانی که قانون تصویب شده، اجازه نمی‌دهد هر پرونده‌ای طرح شود حتی اگر دادگاه علنی هم باشد و تشکیل شود، من بارها گفتم محذوریت قانونی داریم که به آن بپردازیم مگر اینکه مطالبی مطرح شود که برای رفع شبهه مجبور به توضیح شویم.

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: در قانون اخیر التصویب به لحظات مشکلات موجود قانونگذار گفته است اگر ضرورت داشته باشد با پیشنهاد دادستان و اجازه رییس قوه قضاییه می‌شو اسم و تصویر فرد را هم نشان داد چون این سد مطلق در قانون بود این اجازه صادر شد.

او با اشاره به نامه‌ رئیس دولت‌های نهم و دهم تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد در یکی از فرازهای نامه‌اش گفته اتهام آقای بقایی، این بوده که مصوبه دولت را برای سیصد میلیون پاداش به افراد دولت قبل داده است. این خلاف است. ایشان به هیچ وجه به این عنوان که مصوبه دولت در توزیع ۳۰۰ میلیون پاداش به افراد دولت قبل بوده، بازداشت نشده است.

این مقام عالی قضایی در تشریح اتهامات بقایی خاطرنشان کرد: ایشان دو اتهام در رابطه با تبانی در معاملات دولتی و اختلاس بازداشت شده است و این اتهامات باید رسیدگی شود. در زمانی که تحقیقات شروع و طرف جلب و احضار می‌شود، دلیل باید باشد برای توجه اتهام و نه دلیل برای اثبات جرم و این مسئله بعدا در دادگاه مشخص می‌شود.


کد N1736205

وبگردی