آفتاب

جذب نخبگان خارج از کشور برای هیات علمی دانشگاه‌ها/ به فکر آسیب های اجتماعی هستیم

جذب نخبگان خارج از کشور برای هیات علمی دانشگاه‌ها/ به فکر آسیب های اجتماعی هستیم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در حوزه حفظ استعدادهای درخشان و بر‌تر کشور و بازگشت معکوس این افراد وزارت علوم طرح‌های اجرایی در دستور کار است و قصد جذب نخبگان را برای هیات علمی دانشگاه‌ها داریم.

به گزارش خبرنگار دولت ایلنا، محمد فرهادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: سعی داریم که بازگشت معکوس درمورد استعداهای درخشان را به کار ببریم و این طرح در دستور کار وزارت علوم است.

او ادامه داد: سال گذشته مصوبه‌ای تصویب شد نخبگانی که در خارج کشور تحصیل کرده‌اند هنگامی که بازگشتند از طریق بنیاد نخبگان جذب و در هیات علمی دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

وزیر علوم اضافه کرد: اعتبارات این طرح داده شده است و سال گذشته تا امسال صد نفر از نخبگان به عضویت هیات‌های علمی درآمده‌اند.

فرهای یادآور شد: حدود هزار و ۴۰۰ نفر که در خارج کشور بوده‌اند در طی یک‌سال گذشته به صورت موقت و یا دائم به کشور مراجعت کرده‌اند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت علوم چه طرح‌های برای مقابله با آسیب‌های دارد تا دیگر شاهد تجاور و قتل کودکان نباشیم گفت: حوزه آموزشی و پژوهشی دانشگاه سال هاست که بر روی این مطلب کار می‌کند که یکی از اساسی‌ترین آن پایان نامه‌ها است.

وزیر علوم افزود: شورای توسعه پژوهش علوم انسانی تحقیقاتی را آغاز کرده است و عناوینی نیز برای پایان نامه‌ها انتخاب کرده و به شورای اجرایی کشور و دستگاه هیا مربوطه نیز ارسال کرده است ما به دنبال اجرایی کردن این عناوین هستیم.

فرهادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حضورش در کابینه دوازدهم اظهار داشت: در حال حاضر که هستیم و خدمت می‌کنیم.

کد N1736081

وبگردی