آفتاب

یک مسئول: مصرف مواد محرک زا در کشور از رتبه دوم به چهارم تنزل یافت

یک مسئول: مصرف مواد محرک زا در کشور از رتبه دوم به چهارم تنزل یافت

ایلام - ایرنا - معاون امور توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از کاهش رتبه مصرف مواد محرک زا از دوم به چهارم در کشور خبر داد و گفت: در سال های 90 و 91 مصرف مواد محرک زا در رتبه دوم قرار داشت که در سال های اخیر مصرف این مواد به رتبه چهارم تنزل پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، فرید براتی سده روز سه شنبه در دومین همایش بهزیستی و رسانه در استان ایلام اظهار کرد: بخشی از این کاهش رتبه مربوط به اقدام های موثر سازمان بهزیستی است.
وی با بیان اینکه اکنون 2 میلیون و 808 نفر در کشور مصرف کننده مواد مخدر هستند، سرمایه، مشارکت و انسجام اجتماعی در کنار امید و نشاط اجتماعی را از مولفه های مهم برای ارتقای سطح سلامت اجتماعی در جامعه اعلام کرد.
براتی سده تاکید کرد: در حوزه سرمایه اجتماعی برخی رفتارهای ضد اجتماعی که ناشی از اختلالات روانی و آسیب های اجتماعی بوده موجب اخلال در این حوزه شده و ماجرای اخیر آتنا، کیمیا و غیره ناشی از رفتارهای ضد اجتماعی است.
وی از مراجعه 800 هزار نفر به مراکز مشاوره بهزیستی و تماس یک میلیون نفر با خط تلفنی مشاوره در طول سال گذشته خبر داد.
مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور نیز در این همایش از کاهش 20 درصدی نرخ طلاق در کشور با انجام مداخلات مختلف روانشناسی و مددکاری این سازمان خبر داد.
محمد نفریه گفت: این سازمان کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف از جمله طلاق را در دستور کار قرار داده و در این زمینه طرح های متنوعی در دست اجرا دارد.
وی تجهیز شهرهای بالای 50 هزار نفر کشور به مراکز اورژانس اجتماعی را از برنامه های این سازمان اعلام کرد و افزود: تا پایان امسال 153 مرکز اورژانس اجتماعی در کل کشور راه اندازی خواهد شد.
نفریه از راه اندازی مراکز نگهداری معتادان متهاجر در کشور خبر داد و تاکید کرد: تاکنون در 16 استان کشور این مراکز برای ساماندهی این افراد راه اندازی شده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این همایش با اشاره به نقش مهم و اثر گذار رسانه ها در جامعه گفت: آسیب دیدن اخلاق در جامعه موجب گسترش آسیب های اجتماعی شده و با اطلاع رسانی و برنامه ریزی مناسب باید این معضلات اجتماعی رفع شوند.
علی مهرعلیزاده با اشاره به اینکه مسئولیت نباید از شهروندان گرفته شود، افزود: باید با پرهیز از نگاه تک بعدی بلکه نگاهی منسجم توام با مطالبه گری در جامعه حاکم شود.
مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این نشست با اشاره به 200 ماموریت این سازمان گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کاهش معلولیت ها و بازتوانی گروه های هدف را از برنامه های مهم این سازمان است.
فرهاد قیصربیگی آموزش 130 هزار نفر در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، مراجعه هفت هزار نفر به مراکز اورژانس اجتماعی، تثبیت نرخ معلولیت با طرح های مختلف پیشگیری،احداث 340 واحد مسکونی مددجویان با مشارکت بنیاد برکت، اشتغالزایی گروه های هدف با پرداخت 38 میلیارد ریال تسهیلات و چهار میلیارد ریال کمک بلاعوض و غیره را از مهمترین خدمات آین سازمان در طول سال گذشته اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، در این همایش 500 اثر از سوی اهالی رسانه و مطبوعات استان ایلام به دبیرخانه ارسال شد و خبرگزاری ایرنا مرکز ایلام به عنوان رسانه برتر در حوزه بهزیستی مورد تقدیر قرار گرفت.
همچنین از خبرنگاران فعال در حوزه بهزیستی استان ایلام نیز با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
خبرنگار: آزاده خرم
7171
کد N1735415

وبگردی