آفتاب

قطر از نیکاراگوئه الگو می‌گیرد

قطر از نیکاراگوئه الگو می‌گیرد

وزیر دفاع قطر اعلام کرد، قطر برای جبران خسارات وارده به این کشور به علت محاصره اعمال شده از سوی چهار کشور عربی، از الگوی نیکاراگوئه استفاده می‌کند.

به گزارش ایلنا، «خالد العطیه» وزیر دفاع قطر، دوشنبه در مصاحبه با شبکه «تی‌آرتی» ترکیه، اظهار داشت، اوضاع قطر همانند وضعیت نیکاراگوئه در دهه هشتاد قرن بیستم بود تا جایی‌که ناچار شد به دادگاه بین‌المللی مراجعه کند و در نهایت موفق شد خسارات خود را به طور کامل دریافت کند.

در همین حال، «شیخ احمد بن‌جاسم بن‌محمد آل‌ثانی» وزیر اقتصاد و بازرگانی قطر نیز اعلام کرد که کشورش درصدد است از محاصره‌کنندگان به دادگاه بین‌المللی شکایت و از آنها به علت خسارات ناشی از تحریم‌های تحمیلی غرامت دریافت کند.

طبق بیانیه وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر، وزیر اقتصاد و بازرگانی این موضوع را در دیدار با گروهی از کارشناسان و حقوقدانان و تعدادی از روسای اقتصادی و تجاری سازمان‌های بین المللی در ژنو سوئیس اعلام کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است، شرکت‌های قطری و خارجی فعال در این کشور، «محاکمه کشورهای محاصره کننده را خواستارند» و درخصوص جبران خسارات وارده اقدام خواهند کرد.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی کمتر از دو ماه پیش روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با قطر را قطع کرده و برای از سرگیری آن خواسته‌هایی را مطرح کردند.

 

قطر این خواسته ها را رد کرده و آنها را غیرواقعی و غیرقابل اجرا برشمرده است.

کد N1735178

وبگردی