آفتاب
مدیرعامل فرابورس اعلام کرد:

عرضه بیش از 200 اختراع در فهرست پذیرش بازار دارایی های فکری

عرضه بیش از 200 اختراع در فهرست پذیرش بازار دارایی های فکری

تهران- ایرنا - مدیرعامل فرابورس گفت: درحال حاضر 209 اختراع در فهرست عرضه بازار دارایی های فکری قرار گرفته و آماده انجام معامله است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، امیر هامونی روز دوشنبه در مراسم امضا شش قرارداد سرمایه گذاری در حوزه اختراعات که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از فعالان، مخترعان، فعالان بازار سرمایه همراه بود، ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همه کسانی که در رونق بازار دارایی های فکری سهم داشته اند و با اشاره به تاریخچه راه اندازی این بازار در سال 1393 گفت: ما هیچگاه تصور نمی کردیم بحث شرکت های دانش بنیان در این مدت کوتاه از چنین رشدی در بازار سرمایه برخوردار شود.
وی افزود: تصور ما این بود که رونق بازار سرمایه دارایی های فکری و شرکت های دانش بنیان حداقل 7 تا 8 سال طول بکشد.
هامونی با بیان اینکه هم اکنون ارزش فعلی شرکت های دانش بنیان در بورس و فرابورس سه هزار و 500 میلیارد تومان است، گفت: بالغ بر 29 اختراع در فهرست عرضه بازار دارایی های فکری قرار گرفته و آماده انجام معامله است.
وی در ادامه از نهایی شدن پیش قرارداد 5 اختراع و همچنین در جریان بودن مذاکرات جدی برای معامله چندین اختراع دیگر خبر داد.
مدیرعامل فرابورس در ادامه گفت: درحال حاضر مجوز موافقت اصولی 11 صندوق سرمایه گذاری صادر شده که برخی در حال پذیره نویسی و برخی دیگر نیز در حوزه های مختلف از جمله صنعت سلامت و آی تی شکل گرفته است.
وی در ادامه با یادآوری آن که بازار دارایی فکری به میزبانی شرکت فرابورس ایران تاسیس شده است، هدف از تشکیل این بازار را تسهیل فرایند خرید و فروش اختراعات و همچنین ایجاد امنیت و شفافیت در معاملات مصادیق مالکیت فکری دانست.
شش قرارداد سرمایه گذاری در حوزه اختراعات امروز ( 26 تیرماه ) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.
بازار دارایی فکری با همکاری پارک فناوری پردیس، سازمان بورس و اوراق بهادار، اداره ثبت و اسناد و املاک کشور با حمایت معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری و به میزبانی شرکت فرابورس ایران در خرداد ماه 1393 راه اندازی شد که هدف از آن، کمک به تجاری سازی دستاوردهای نوآوران، مخترعان و کارآفرینان کشور از طریق فروش یا جذب سرمایه گذار به طرح ها است.
علمی ** 1836 **
خبرنگار : یوسف درویشی*انتشار:محتشمی
کد N1734941

وبگردی