آفتاب

معاون کنسولی وزارت امور خارجه: منتقدان برجام در اقلیت هستند

معاون کنسولی وزارت امور خارجه: منتقدان برجام در اقلیت هستند

مشهد- ایرنا- معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: اکثریت جامعه موافق برجام هستند و منتقدان آن در اقلیت قرار دارند.

حسن قشقاوی روز دوشنبه در دومین روز از یازدهمین همایش استادان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد افزود: هیچ چیزی پیرامون برجام از افکار عمومی پنهان نیست و موضع افکار عمومی در زمینه برجام روشن و واضح است و مردم همه جزئیات آن را می دانند.
وی اظهار کرد: هرچند اشکالات تاکتیکی در برجام وجود دارد اما این برنامه باعث افتخار نظام بوده و همه ابعاد آن روشن است.
وی گفت: حتی روستائیان هم می دانند که برجام چه آثار و فواید ارزشمند دارد.
قشقاوی با اشاره به سه رفراندوم رسمی جمهوری اسلامی پیرامون افکار عمومی و برجام افزود: رفراندوم اول انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم بود که جنگ بین موافقین و مخالفین برجام تلقی می شد و در این انتخابات دکتر روحانی انتخاب شد.
وی اظهار کرد: در رفراندوم دوم نیز که انتخابات مجلس شورای اسلامی بود، موافقین برجام حایز اکثریت کرسی های مجلس شدند.
وی گفت: اگر نمایندگان مجلس موافق برجام نبودند چگونه دکتر ظریف حتی یک کارت زرد هم دریافت نکرد و چرا اکثریت مجلس طرفداران عملکرد وزارت خارجه هستند.
قشقاوی افزود: هر آنچه که وزارت امور خارجه پیشنهاد و ارائه داد بودجه آن توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
وی اظهار کرد: رفراندوم سوم نیز انتخابات اخیر بود که مردم با انتخاب دوباره دکتر روحانی نظر خود را بر حمایت از وی اعلام کردند.
وی گفت: کشور نباید تک صدایی باشد و مخالفان برجام نیز باید نظرات خود را اعلام کنند اما نظرات باید واقع بینانه باشد.
معاون وزارت امور خارجه افزود: اکنون تحریم در بخشی از حوزه ها از قبیل بیمه، نفت و خرید هواپیما و بسیاری دیگر از امور برداشته شده و مهمترین مشکل برجام در حوزه بانکی است که اگر واقع بینانه به این حوزه نگریسته شود سایر تحریم ها نیز به مرور زمان برداشته خواهد شد.
وی اظهار کرد: اگر دکتر ظریف فرد متخصص و توانمند در حوزه کار خود نبود سه مذاکره مهم در جمهوری اسلامی شامل قطعنامه 598 ، مذاکرات افغانستان و برجام به وی سپرده نمی شد.
وی گفت: برجام با سرمقاله های کیهان، رجا نیوز و برخی سایت ها و روزنامه ها نقض نمی شود زیرا این نظام، ساختار دارد و نفر اول این مملکت رهبر معظم انقلاب است که ایشان ساختار و عملکرد نظام به ویژه برجام را تعیین کردند و هیچ ترس و واهمه ای هم ندارند که بخواهند پنهانی سخنانی دیگر را پیرامون برجام مطرح کنند.
قشقاوی افزود: معظم له بارها فرمودند که هر آنچه هست می گویم و از کسی ترس ندارم.
وی اظهار کرد: اگر گوگل را رصد و جستجو کنیم بیش از 80 درصد مطالب در مورد برجام، تعریف از دکتر ظریف و عراقچی و ثمرات برجام است و تعداد اندکی منتقد آن بوده اند که در واقع آنها با رهبر معظم انقلاب زاویه و انحراف دارند.
وی گفت: ترامپ و هیچکس دیگر هم نمی تواند برجام را از بین ببرد، گرچه فشارها در این دوره افزایش خواهد یافت اما برجام مستدل و غیر قابل نقض است.
قشقاوی افزود: سخن اصلی به منتقدان آن است که هم اکنون چرا پیرامون اقتصاد مقاومتی و اشتغال که رهبر معظم انقلاب به طور مداوم به ویژه در سال جاری بر آن تاکید داشته اند، توجهی ندارند در حالی که اگر ولایت مدار هستند باید تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.
وی همچنین با اشاره به گشایش در عرصه بین المللی اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون ایران از نظر ویزا یک کشور آزاد است و ما به 180 کشور جهان ظرف 2 ساعت ویزا می دهیم.
وی گفت: هم اکنون در 10 فرودگاه کشور مانند ارومیه، تبریز، بندرعباس، قشم، مشهد، تهران و اصفهان سیستم الکترونیکی صدور ویزا راه اندازی شده است.
قشقاوی افزود: فقط برای 10 کشور از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلستان، بنگلادش، پاکستان و اردن ویزای فرودگاهی صادر نمی شود.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1734882

وبگردی