آفتاب
نخستین بار در کشور

رستوران بازی های فکری در اصفهان افتتاح شد

رستوران بازی های فکری در اصفهان افتتاح شد

اصفهان- ایرنا- رستوران بازی های فکری، نخستین بار در کشور در مرکز تخصصی خلاقیت اصفهان با حضور مدیران شهری افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، شهردار اصفهان روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح این مرکز گفت: خانه خلاقیت اصفهان، اولین مجری ایده رستوران بازی های فکری در استان و کشور است که با 300 عنوان (موضوع بازی) و دو هزار بازی(تعداد)، بعنوان تنها مرکز تخصصی بازی، به شهروندان خدمات ارائه می دهد.
مهدی جمالی نژاد افزود: سالن آمفی تئاتر، کتابخانه تخصصی کودک، سالن آموزش، باغچه و باغبانی طراحی فضای سبز و ایجاد کارگاه های فنی کودکان، از دیگر بخش هایی است که در این مرکز تخصصی وجود دارد.
وی گفت: خلاق بودن شهر اصفهان باید در کودکان این شهر نیز جلوه گر شود بطوریکه با مهیا کردن بستر بروز خلاقیت و آموزش خلاق آنها، کودکان خود را برای آینده آماده کنیم.
کلانشهر اصفهان، 20 آذر سال گذشته بدلیل برخورداری از «صنایع دستی و هنرهای مردمی» از سوی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) بعنوان شهر خلاق انتخاب شد و به جمع شهرهای خلاق جهان پیوست.
رییس مرکز تخصصی خانه خلاقیت اصفهان به ایرنا گفت: در کلاس های آموزشی خانه خلاقیت اصفهان، موضوعات علمی و فنی اعم از ریاضی، شیمی، مهندسی و غیره در قالب بازی به گروه های سنی 2 سال و 2 ماه تا 17 سال و پدران و مادران دارای فرزندان در این بازه سنی ارائه می شود.
صفیه السادات موسویان افزود: زبان کلاس های آموزشی این مجموعه، بازی است.
وی اضافه کرد: رستوران بازی های فکری نیز برای گروه های سنی یک تا 99 سال، همه روزه غیر از روزهای تعطیل و شنبه، آماده پذیرایی از شهروندان است.
وی افزود: در منوی(لیست) این رستوران 300 عنوان بازی وجود دارد که بصورت فردی، دوستانه و خانوادگی زیر نظر مربی متخصص آن بازی انجام می شود.
موسویان گفت: از دیگر بخش های این مجموعه 'میز مشاوره' است که پس از بررسی و بر اساس شناخت روانی یک فرد، بازی مناسب او ارائه می شود و زیرنظر کارشناس دوره، آن بازی و درمان فرد انجام می گیرد.
وی افزود: اتاق تخصصی بازی کودک (با بیش از 30 عنوان بازی جنبشی- حرکتی)، دفتر مطالعات(کتابخانه) تخصصی بازی، کافی شاپ، فضای سبز، فروشگاه تخصصی بازی و اتاق کینکت(بازی ایکس- باکس یک نوع بازی الکترونیکی که همراه با فعالیت جنبشی و حرکتی است) از دیگر بخش های دیگر این مرکز تخصصی خلاقیت است.
'جِنگا، اُتللو، پیلوس، کتان، بلاک آس، پنتاگو، بابابو و هدبند'، نام برخی از بازی های فکری، 'حلقه ها، نردبان چابکی، مکعب چندوجهی، دارت موضوعی، نشانه گیری و پازل' نام برخی از بازی های جنبشی، 'کینکت' نام یک بازی الکترونیکی و 'سازه ها' نام یک بازی رباتیکی این رستوران است.
مرکز خانه خلاقیت اصفهان در سال 87 راه اندازی شد اما از ابتدای سال گذشته مورد مطالعات تخصصی قرار گرفت.
عملیات فضاسازی تخصصی این مرکز، سال گذشته پایان یافت و بعنوان اولین مرکز طراح و برگزارکننده دوره مربیگری تخصصی بازی و اولین مرکز تخصصی بازی با کاربری علمی و عملی به فعالیت خود ادامه داد.
ت/ 7153 / 6027** خبرنگار: هُدا استکی* انتشار: شکراللهی
کد N1734848

وبگردی