آفتاب

زنگ خطر ورشکستگی بیخ گوش باشگاههای والیبال

زنگ خطر ورشکستگی بیخ گوش باشگاههای والیبال

ساری - ایرنا - سرمربی تیم لیگ برتری عمران ساری گفت که دستمزدهای نامتعارف پرداختی به بازیکنان در والیبال زنگ خطر را برای باشگاه های این رشته ورزشی در کشور به صدا در آورده است .

بهزاد محمودی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : قراردادهای نامتعارف و دستمزد میلیاردی از چند سال گذشته در والیبال نیز همانند فوتبال مد شده و این کار باشگاهها را برای جذب بازیکنان با مشکل مواجه کرده است .
وی حضور تیم ملی والیبال ایران در رقابت های جام جهانی ، المپیک و شهرت بازیکنان را دلیل اصلی درخواست دستمزدهای نامتعارف در والیبال در چند سال اخیر دانست.
بر اساس آمار غیر رسمی ، قرارداد برخی بازیکنان تیم ملی که در باشگاههای بانک سرمایه و پیکان تهران حضور دارند در فصل گذشته رقابت های لیگ برتر والیبال افزون بین 12 تا 16 میلیارد ریال بود.
محمودی گفت : افزایش دستمزدها به بازیکنان با کیفیت و ملی پوش خلاصه نشده و این اتفاق برای تمام بازیکنان درسطوح مختلف رخ داده است و باشگاهها را بدهی زیادی رو به رو کرده است.
سرمربی عمران ساری اظهار داشت : دستمزد بازیکنان والیبال در داخل کشور از چند سال پیش تاکنون در حالی تصاعدی رشد یافته است که این بازیکنان در صورت لژیونر شدن نمی توانند در بیرون از ایران چنین دستمزدهائی دریافت کنند.
** رقابت نابرابر
این بازیکن اسبق والیبال ایران یکی از مشکلات اصلی فصل گذشته باشگاههای والیبال لیگ برتری را دستمزدهای نامتعارف و بالا رفتن هزینه باشگاهها نسبت به درآمدشان اعلام کر هشدار داد : اگر این روند یابد ، دیگر کمتر باشگاهی حاضر به تیمداری در والیبال می شود در نهایت این دستمزدهای بالا به ضرر باشگاهها تمام خواهد شد.
محمودی گفت : با این روند ، چند باشگاه دارای تمکن مالی بالا بازیکنان با کیفیت و ملی پوش را جذب می کنند و سایر باشگاهها با وجود پرداختی بالا ، باید بازیکنان با سطح کیفی پایین تری را جذب کنند و این به کیفیت رقابت ها لطمه وارد می کند.
رقابت های والیبال لیگ برتر با شرکت 12 تیم در کشور پیگیری می شود.
مازندران پارسال پس از 15 سال با 2 نماینده کاله آمل و عمران ساری در لیگ برتر شرکت کرد و در پایان دور اول این رقابت ها کاله آمل توانست در جمع 8 تیم برتر برای مرحله نهایی حاضر شود.
کاله آمل 2 سال در رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاههای ایران موفق به کسب قهرمانی شده بود.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
کد N1734142

وبگردی