آفتاب

یادداشت ابوالفضل فاتح در سوگ مریم میرزاخانی

یادداشت ابوالفضل فاتح در سوگ مریم میرزاخانی

ابوالفضل فاتح روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در یادداشتی برای مریم میرزاخانی نوشت: او در آغاز راه بسیار درخشید، بالاترین مقامات و جوایز علمی را کسب و می‌توانست نقطه عطفی در علم ریاضیات جهان باشد.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت ابوالفضل فاتح به این شرح است:

بسمه تعالی

بارها برای شهیدانمان گریسته ام. برای امام، علما و روشنفکران دردآشنا و نخبگان دلسوز و دانشمندان غریب و  مردمان سرآمدمان  نیز گریسته ام.

فقدان  نابغه مسلمان و جوان ایرانی خانم دکتر مریم میرزاخانی نیز حسرتی عمیق و بسیار تلخ را دامن می زند و  اندوهی گزنده برای ایرانیان و جامعه علمی جهان است.

او  در آغاز راه بسیار درخشید، بالاترین مقامات و جوایز علمی را کسب و می توانست  نقطه عطفی  در علم ریاضیات جهان باشد. 

ایران عزیز مهد استعداد های برجسته ایست که در  طی تاریخ و در گوشه گوشه جهان چون مرواریدی درخشیده اند. اینان از جمله سرمایه های اصلی ایران عزیز  برای درخشش در امروز و  آینده اند و ایران و جهان به آنان نازیده اند.

اگر قدردان استعدادهایمان باشیم و پیش از مرگ نیز نام و اقدامات آنان را بزرگ بشماریم و فرصت حضورشان را تنگ نکنیم، ایرانی، سربلندتر، مستحکم تر و افتخار آمیزتر خواهیم داشت.

خدایش رحمت کند و او را که قدردان یکی از والاترین موهبت های خداوند  یعنی استعداد انسانی بود را مشمول رحمت واسعه خود گردانیده و در نزد خود آرامش ابدی  ارزانی فرماید.

ابوالفضل فاتح

24 تیرماه 1396

کد N1733977

وبگردی