آفتاب

هشدار هواشناسی، افزایش 10 درجه ای دمای هوا در استان بوشهر

هشدار هواشناسی، افزایش 10 درجه ای دمای هوا در استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز دوشنبه هفته جاری با افزایش 10 درجه ای دمای هوا در این استان به 50 درجه و در برخی نقاط به بیش از این میزان می رسد.

نادر شفیع خدایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با استقرار یک الگوی تابستانه علاوه بر افزایش محسوس دما رطوبت نیز افزایش می یابد.
وی بیان کرد: در این ارتباط توصیه می شود در مصرف بهینه آب و برق تدابیر لازم پیش بینی شود.
شفیع خدایی ادامه داد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش جریانات جنوبی گرم و مرطوب است که انتظار می رود در اواسط امروز بر سرعت وزش این جریانات افزوده شود.
وی یادآور شد: بر این اساس امروز و روزهای آینده گرما و شرجی هوا ادامه داشته و گرمای هوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه شدت بیشتری می یابد.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی و در طول روز همراه با وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد متغیر و بطور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت 10 تا 30کیلومتر در ساعت پیش بینی شده که گاهی تا 38 کیلومتر در ساعت نیز می رسد.
شفیع خدایی گفت: ارتفاع موج نیز 30 تا 90 سانتی متر پیش بینی شده که در بعد از ظهر گاهی تا 120 سانتی متر می رسد.
وی یادآور شد: فردا زمان مد اول دریا ساعت 01:41 دقیقه بامداد، جزر اول ساعت 20: 06 دقیقه، مد دوم ساعت 12:18 دقیقه و جزر دوم در ساعت 19:35 دقیقه خواهد بود.
شفیع خدایی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته برازجان با 46 و خارگ با 30 درجه بیشترین و کمترین میزان دما را داشتند.
وی گفت: در این مدت خارگ با 93 و برازجان با 13 درصد بیشترین وکمترین میزان دما را تجربه کردند.
شفیع خدایی یادآور شد: هم اکنون دمای هوا در بوشهر 40 و میزان رطوبت هوا 38 درصد است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1733176

وبگردی