آفتاب

کنایه آیت الله مصباح به دولت درباره تحریم ها | می توان گفت غصه آخرت را نخوریم؟

کنایه آیت الله مصباح به دولت درباره تحریم ها | می توان گفت غصه آخرت را نخوریم؟

آیت الله مصباح با کنایه به جریان تحریم ها، گفت: آیا اگر کسی به این مسئله ایمان داشته باشد، می‌تواند بگوید که نباید غصه آخرت مردم را خورد و آنچه مهم است این است که تحریم‌ها برداشته شود؟! البته دیدیم که چگونه همه تحریم‌ها هم برداشته شد !

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: جایی که مصالح اسلام در خطر است، نباید اختلافات مذهبی مطرح شود؛ همان گونه که دشمن نیز در حال کاشتن تخم نفاق است؛ لذا ابتدا باید اصل اسلام حفظ شود تا فرصت برای سخن در زمینه‌های دیگر مذهب فراهم شود.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که عمده مسلمانان خواهان سربلندی و پیروزی اسلام هستند و البته همیشه منافقانی هم وجود دارند، ادامه داد: همیشه افرادی هستند که برای حفظ قدرت و سلطنت خود ، عالما و عامدا به ضرر اسلام کار می‌کنند و در واقع اسلام و کفر برای آنها مساوی است؛ اما توده مسلمانان دنیا چنین نیستند و خواهان اسلام هستند.
وی با بیان این که می‌توان مواردی را یافت که شیعه و سنی هدف مشترک دینی و خداپسند داشته باشند، به نقل خاطره‌ای از شهید ماموستا شیخ الاسلام پرداخت و اظهار داشت: وی که رسما و صادقانه از ولایت فقیه و نظام اسلامی حمایت می‌کرد، در جلسه‌ای به بنده گفت: «من معتقدم اگر کسی به حضرت زهرا (س) جسارت کند، کافر است».
ایشان این امر را نشان دهنده آن دانست که بسیاری از اهل سنت نه از روی نفاق و عناد، بلکه از روی عدم علم، شیعه نشده اند، و از آنجا که حقانیت شیعه برای آنها ثابت نشده و به بزرگان شان حسن ظن دارند، و از طرفی اکثریت مسلمانان را اهل سنت و اقلیت را شیعه می‌بینند، و لذا گمان می‌کنند بعید است که اکثریت به اشتباه رفته باشند.
مصباح یزدی با تأکید بر اهمیت آخرت به عنوان زندگی حقیقی انسان و بی ارزش بودن دنیا نسبت به آخرت اظهار داشت: آیا اگر کسی به این مسئله ایمان داشته باشد، می‌تواند بگوید که نباید غصه آخرت مردم را خورد و آنچه مهم است این است که تحریم‌ها برداشته شود؟! البته دیدیم که چگونه همه تحریم‌ها هم برداشته شد !
مصباح ادامه داد: اگر آخرت را فراموش کنیم، تفاوت ما با کفار چیست؟ تفاوت در این است که مسلمان می‌جنگند «لتکون کلمة الله هی العلیا». اگر ملاک، دفاع از آب و خاک و خانه باشد که با کفار تفاوتی نداریم. دفاع از آب و خاک، وظیفه طبیعی انسان است که اگر دفاع نکند، از حیوانات نیز پست‌تر است؛ ولی هنر آن است که انسان‌هایی جان خود را برای دفاع از دین خداوند و هدایت انسان‌ها فدا کنند.
کد N1732161

وبگردی