آفتاب

قائم مقام وزیر: وظیفه وزارت نیرو تامین آب مورد نیاز مردم به تناسب نیاز و رشد جمعیت است

قائم مقام وزیر: وظیفه وزارت نیرو تامین آب مورد نیاز مردم به تناسب نیاز و رشد جمعیت است

یزد – ایرنا - قائم مقام وزیر نیرو گفت: قطعا تامین آب مورد نیاز مردم به تناسب نیاز و رشد جمعیت، وظیفه این وزارتخانه است و این کار با استفاده از امکانات موجود و امکاناتی که اضافه می شود، ادامه می یابد.

به گزارش ایرنا، ستار محمودی روز چهارشنبه در ایین بهره برداری از طرح انتقال آب ندوشن یزد و روستاهای سرو علیا ، سورک و هفتهر با بیان اینکه استان یزد به دلیل بارش‌های کم با مشکل کم‌آبی روبروست گفت: در مناطقی مثل این استان، آب از ارزش بسیار بالاتری برخوردار است و ما خیلی چیزها را در فرهنگ آبی از مردم یزد داریم.
وی با بیان اینکه خیلی از این شیوه‌ها هنوز در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: مبدع شیوه‌های آبیاری قطره‌ای امروز یزدی‌ها هستند و قنات هم که از افتخارات ایران به حساب می‌آید توسط یزدی‌ها به وجود آمده است.
قائم مقام وزیر نیرو، قناعت را یکی از ویژگی‌های مهم استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: انتقال آب شرب به این استان یکی از کمترین کارهایی است که می توان در پاسخ به اقدامات پرخیر و برکت مردم یزد در عرصه های مختلف انجام داد.
محمودی با بیان اینکه آب مورد نیاز ندوشن متناسب با رشد جمعیت تامین می‌شود از این رو انتقال آب به ندوشن اقدامی ارزشمند، خوب و شایسته تقدیر است تصریح کرد: در این خصوص از نمایندگان عالی دولت تقدیر و تشکر می شود که در زمینه پیشبرد کارها تسهیلاتی به وجود آورده و سرعت کار را افزایش داده‌اند.
قائم مقام وزیر نیرو صبح امروز نیز در نشستی با استاندار یزد درباره راهکارهای تأمین آب پایدار برای این استان، با بیان اینکه یزد به لحاظ شرایط اقلیمی که دارد از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه انرژی‌های خورشیدی برخوردار است، تأکید کرد: باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرده و زمینه توسعه هر چه بیشتر آن را فراهم نمود.
قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به مشکلات استان یزد در حوزه آب بر ضرورت توجه به تأمین آب پایدار برای این استان و رفع مشکلات ناشی از کمبود آب تأکید کرد.
در این جلسه استاندار یزد نیز با تأکید بر‌اینکه آب مهمترین مسئله استان یزد است و در اولویت امور اجرایی استان قرار دارد گفت: لازم است که نسبت به تأمین آب پایدار به ویژه در حوزه شرب اقدامات لازم صورت گیرد.
سیدمحمد میرمحمدی با بیان اینکه علاوه بر تأمین آب باید در مدیریت مصرف آن هم توجه ویژه‌ای صورت گیرد، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف آب نقش مهمی در کاهش و رفع مشکلات استان در این حوزه دارد.
قائم مقام وزیر نیرو صبح روز چهارشنبه برای بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح نیروگاهی و انرژی خورشیدی ، آبرسانی شهری و روستایی ، دیدار با استاندار و شرکت در کارگروه انسجام بخشی شرکت های این وزارتخانه به استان یزد سفر کرده است.
طرح انتقال اب به ندوشن یزد با صرف 200 میلیارد ریال اعتبار انجام و پنج هزار نفر از جمعیت این شهر از نعمت ان برخوردار شدند.
1968/ 6197 خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار: محمدحسین فلاح
@irnayazdd
کد N1731909

وبگردی