آفتاب
ابوالفضل رازانی در گفتگو با مهر:

«تیزتن» پس از ۱۵ سال ساخته می‌شود/ روایت قصه‌های فولکلور ایرانی

«تیزتن» پس از ۱۵ سال ساخته می‌شود/ روایت قصه‌های فولکلور ایرانی

ابوالفضل رازانی انیمیشن بلند سینمایی «تیزتن» را می‌سازد.

ابوالفضل رازانی کارگردان سینمای انیمیشن در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه‌ای با عنوان «تیزتن» هستیم که یک فیلم بلند سینمایی درباره قصه های فولکلور ایرانی است که به صورت ترکیب انیمیشن و رئال ساخته می شود.

وی افزود: من این طرح را حدود ۱۵ سال پیش در دست داشتم اما شرایط برای نگارش و ساخت آن فراهم نمی شد اما حالا دوباره با اصغر هاشمی مشغول نگارش این اثر هستیم و به زودی نگارش آن به پایان می رسد.

رازانی عنوان کرد: «تیزتن» به صورت سه بعدی ساخته می شود و داستان آن درباره مادربزرگی است که برای بچه ها قصه می گوید سپس همان بچه ها به دل آن قصه ها می روند و ما برای اینکه مخاطبان بیشتر با این اثر همراه شوند، این کار را می کنیم.

این کارگردان با اشاره به اینکه مخاطبان «تیز تن» گروه سنی کودک و نوجوان هستند، در پایان گفت: ما با بنیاد سینمایی فارابی و چند مرکز دیگر برای ساخت این اثر صحبت کرده ایم اما با توجه به اینکه فیلم هزینه‌بری است باید ببینیم که چه کسی حاضر به سرمایه گذاری می شود البته ما به دنبال سرمایه گذار خارجی هم هستیم تا در صورت امکان بتوانیم این اثر را به صورت مشترک با یک کشور دیگر تولید کنیم چون فکر می کنیم «تیزتن» این پتانسیل را دارد.

کد N1730723

وبگردی