آفتاب

تصویب کلیات لایحه تفکیک سه وزارتخانه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس / تلاش برای تصویب نهایی، پیش از معرفی کابینه به مجلس

تصویب کلیات لایحه تفکیک سه وزارتخانه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس / تلاش برای تصویب نهایی، پیش از معرفی کابینه به مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات لایحه تفکیک سه وزارتخانه در جلسه امروز این کمیسیون از تلاش مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی این لایحه در صحن علنی مجلس خبر داد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به‌منظور رسیدگی به لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت اعلام کرد: در جلسه امروز کمیسیون کلیات این لایحه که با هدف کارآمدی هرچه بیشتر دولت در راستای ایفای مسئولیت‌های خود در حوزه‌هایی همچون ورزش و جوانان، بازرگانی، صنایع و معادن، راه و ترابری و مسکن تقدیم مجلس شده و پیش از این، یک فوریت آن در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب کمیسیون رسید.

او با اشاره به حضور نمایندگان دولت در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: نمایندگان دولت در تشریح دلایل تقدیم لایحه به مجلس تاکید کردند که این لایحه می‌تواند درصورت تصویب منجر به افزایش تحرک دستگاه‌های مختلف مورد اشاره در لایحه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در تشریح لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت گفت: درصورت تصویب لایحه در صحن علنی، وظایف مرتبط با جوانان از وزارت ورزش منتزع و به سازمان ملی جوانان منتقل می‌شود و و وزارت صنعت و معدن نیز دوباره شکل می‌گیرد.

نایب رئیس فراکسیون امید ادامه داد: همچنین وزارت بازرگانی، احیا و وظایف مرتبط با این حوزه که به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده بود، مجدداً به این وزارتخانه منتقل شده، و وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تبدیل می‌شود.

تابش در پایان تصریح کرد: تلاش مجلس بر این است که کار رسیدگی به این لایحه تا پیش از معرفی کابینه جدید توسط رییس جمهور به پایان برسد.

کد N1729756

وبگردی