آفتاب

چطور از هک شدن Wi-Fi جلوگیری کنیم؟ | 10 راه برای جلوگیری از هک وای فای

چطور از هک شدن Wi-Fi جلوگیری کنیم؟ | 10 راه برای جلوگیری از هک وای فای

امروزه کمتر کسی را میبینید که در خانه خود ،اینترنت و یک مودم ADSL بی سیم نداشته باشد در این مقاله نکاتی مهم را در جهت افزایش امنیت شبکه بی سیم بازگو میکنیم با ما همراه باشید.

اگرچه این نکات ممکن است ساده به نظر بیاید اما بسیار مهم است :
1-رمز ورود به مودمتان را عوض کنید با این کار کسی که قصد نفوذ به شبکه شما را داشته باشد به راحتی موفق نخواهد شدچون اکثرافراد معمولا رمز عبور پیش فرض مودمشان را که همان Admin است را تغییر نمیدهند و این امکان سو استفاده را بیشتر میکند.
2- SSID شبکه خود را مخفی کنید با این کار شخصی که قصد نفوذ دارد موفق نخواهد شد حتی در صورتی که پسورد را نیز داشته باشد.
3— از استاندارد رمز گذاری WPA 2 استفاده کنید این استاندارد یکی از جدیدترین استاندارد های رمز گداری مودم ها و... است که امنیت شما را بسیار بالا میبرد.
4-از رمز های عبور پیچیده و سخت استفاده کنید استفاده از رمز های عبوری که شامل حروف بزرگ و کوچک ،اعداد ،علائم و نشانه ها هستند امنیت را بسیار تقویت میکنند.
5-مک آدر س های مجاز را تعریف کنید با این کار دستگاه هایی که قصد ورود به شبکه را داشته باشند مودم اجازه اتصال را نمیدهد حتی در صورتی که پسورد را نیز داشته باشند !
6-سعی کنید با مراجعه به سایت سازنده مودم خود ورژن نرم افزاری آن را بروزرسانی نمایید .
7-سعی کنید در مواقعی که نیاز به مودم ندارید آن را خاموش کنید تا احتمال هرگونه سو استفاده از بین برود و هچنین عمر مودمتان نیز افزایش یابد.
8-با تماس گرفتن به پشتیبانی سرویس دهنده اینترنت خود از آن ها بخواهید مک آدرستان را قفل کنند با این کار هیچ مودمی جز مودم حال حاضرتان قادر به وصل شدن به شبکه نیست .
9- سعی کنید از مودم هایی استفاده کنید که مارک خوب و معروفی داشته باشند استفاده از این مودم ها نه تنها امنیت شما را بالا میبرد بلکه کیفیت اینترنت شما را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.
10 سعی کنید هر چند وقت یک بار رمز های عبور مودم و شبکه وای فای را عوض کنید.
ایران آنلاین
کد N1729035

وبگردی