آفتاب

آخرین وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان، حق التدریسی‌ها و حق الزحمه امتحانات

آخرین وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان، حق التدریسی‌ها و حق الزحمه امتحانات

رییس امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت معوقات فرهنگیان ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، علی الهیار ترکمن در برنامه تلویزیونی پرسشگر با اشاره به اینکه از بهمن ماه سال ۹۵ موضوع مطالبات و معوقات فرهنگیان به طور جدی‌تری مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: آموزش و پرورش فهرستی از مطالباتی که به افراد حقیقی و حقوقی داشت را در اختیار ما قرار داد که بر اساس آن، میزان مجموع مطالبات ۱۱ هزار میلیارد تومان بود.

رییس امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نحوه تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات را مورد بررسی قرار دادیم، افزود:ما توانستیم ۶۵ درصد از اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات اشخاص حقوقی یعنی آنچه که در قالب اجرای قوانین باید به فرهنگیان پرداخت می‌شد و همچنین ۳۵ درصد مطالبات اشخاص حقیقی را تسویه کنیم.

اللهیار با بیان این مطلب که تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان از معوقات آموزش و پرورش تامین اعتبار شده و تنها دو مورد باقی مانده است، گفت: این دو مورد مربوط به حق‌التدریس معلمان شاغل و حق الزحمه امتحانات نهایی می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در جلسه‌ با وزیر آموزش و پرورش مقرر شد، پرداخت حق الزحمه امتحانات در اولویت قرار بگیرد، گفت: ۹۷ میلیارد تومان معوقه حق الزحمه امتحانات است که در روز ۲۷خرداد ماه با ابلاغیه رسمی سازمان برنامه‌ و بودجه، تامین اعتبار صورت گرفته و واریز آن به حساب فرهنگیان جزو وظایف قانونی وزارت آموزش و پرورش است.

رییس امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: از معوقات حق التدریسی‌ها هم سه ماه باقی مانده است که باید تامین اعتبار کنیم.

کد N1728711

وبگردی