آفتاب

رئیس انستیتو پاستور ایران: فاز مطالعاتی واکسن فلج اطفال تزریقی به اتمام رسید

رئیس انستیتو پاستور ایران: فاز مطالعاتی واکسن فلج اطفال تزریقی به اتمام رسید

تهران- ایرنا- رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: فاز مطالعاتی واکسن فلج اطفال تزریقی با موفقیت به اتمام رسیده است و این واکسن تا 5 سال دیگر در اختیار مردم قرار می گیرد.

دکتر مصطفی قانعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: مرحله مطالعاتی ساخت این واکسن با همکاری سازمان جهانی بهداشت پشت سرگذاشته شده است و محققان ما در حال پیگیری ادامه این کار مهم هستند.
وی با اشاره به این که دنیا به سمت واکسن های تزریقی رفته و 2 یا 3 کشور موفق به تولید آنها شده اند، اظهار کرد: درحال حاضر واکسن فلج اطفال به شکل قطره در کشور تولید می شود و در تلاش هستیم تا آن را به شکل تزریقی در داخل کشور تولید کنیم.
قانعی ادامه داد: ما نباید از برنامه واکسیناسیون دنیا عقب بمانیم و اقدامات محققان این مجموعه در این راستا در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه برای اغلب بیماری های نوپدید باید واکسن طراحی شود، گفت: محققان این مجموعه درحال پژوهش برای تولید واکسن تب مالت هستند.
قانعی با تاکید بر این که برای مقابله با همه بیماری نوپدید و بازپدید نیاز به واکسن نیست، افزود: به عنوان نمونه تب کریمه از جمله بیماری های نوپدید است که نیاز به واکسن ندارد بلکه فرد بیمار باید خوب درمان شود.
رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: پیشگیری راهبردی است که برای مقابله با برخی از بیماری های نوپدید مورد نیاز است و متولیان این حوزه باید اقدامات لازم و مرتبط را انجام دهند.
وی از لزوم توجه بیشتر به بیماری های نوپدید و بازپدید سخن گفت و افزود: اگر این بیماری ها شیوع پیدا کند، می تواند مشکلات جدی برای کشور فراهم آورد و انستیتو پاستور در برخی بیماری نوپدید و بازپدید مانند طاعون تجربیات خوبی دارد که باید از آنها استفاده شود.
قانعی با اشاره به همکاری مناسب پاستور ایران با سایر پاستورها و ارتباط آن با 33 پاستور، گفت: مسئولان پاستور سنگال هفته آینده به ایران می آیند.
علمی ** 1201 *1436*
خبرنگار: عبدالکریم جبارپور* انتشار: داود پورصحت**
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1728379

وبگردی