آفتاب
مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت کار مطرح کرد:

اماواگرهای ایجاد سازمان کارآفرینی/رشد اقتصادی وجه تمایز کارآفرینی

اماواگرهای ایجاد سازمان کارآفرینی/رشد اقتصادی وجه تمایز کارآفرینی

خرم آباد- مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایرادات دولت نسبت به لایحه سازمان کارآفرینی گفت:وجه تمایز بنگاه های کارآفرین افزایش رشد اقتصادی بالای ۲۰درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، پریسا ریاحی صبح جمعه در نشست با کارآفرینان برتر کشور با اشاره به اینکه اعتقاد ما بر این است که کارآفرینی یک بینش و رفتار بوده و به دنبال گسترش این بینش در سطح جامعه هستیم، اظهار داشت: آنچه که تغییر را به وجود می آورد کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه کارآفرینی تکیه بر فکر و نوآوری دارد و راه جدید را کارآفرینی پیدا می کند، تصریح کرد: امروز هرکسی که کسب و کاری راه انداخته در جنگ اقتصادی شرکت می کند انا برخی با روش های سنتی و قدیمی که آسیب پذیری بیشتری دارد در این جنگ حضور دارند و برخی با فکر و ایده نو.

کارآفرینی در شرح وظایف هیچ سازمانی نیامده است

مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد سازمان کارآفرینی در کشور هستیم، افزود: در تمام دنیا کارآفرینی توسط بخش خصوصی به پیش رفته و امروز به جایی رسیده اند که واقعا می توانند در بازار بتازند و بازار ما را به راحتی تخریب کنند.

ریاحی با اشاره به اینکه پرداختن به موضوع کارآفرینی و توسعه آن در شرح وظایف هیچ سازمان و اداره ای نیامده است، گفت: بخش خصوصی کشور باید دور هم جمع شوند و به صورت منسجم مسیر کارآفرینی را در جامعه هموار کنند.

وی با بیان اینکه در کشور ما کارآفرینی به نقطه ای نرسیده که بخش خصوصی به تنهایی بتواند آن را مدیریت کند و به همین دلیل می خواهیم مداخله ای کنیم و سازمان کارآفرینی را ایجاد کنیم، تصریح کرد: در اکثر کشورها نیز سازمانی با کمک دولت به وجود آمده و در حوزه کارآفرینی فعالیت می کند.

مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه لایحه ای که توسط مجموعه کارآفرینان کشور تهیه شد با مسائل و ایراداتی رو به رو بود و دولت آن را رد کرد، افزود: مهم ترین ایراد وارد بر این لایحه تعریف کارآفرینی بود.

۴۲ درصد اشتغال جدید در بنگاه های کارآفرین صورت گرفته است

ریاحی با اشاره به اینکه وجه تمایز بنگاه های کارآفرین با شرکت های دانش بنیان، افزایش رشد اقتصادی در این بنگاه ها است، گفت: تنها ۶۵ صدم بنگاه های اقتصادی کشور رشد بالای ۲۰ درصد مطابق با استانداردهای جهانی دارند که توانسته اند ۴۲ درصد اشتغال جدید بنگاه ها را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه این بنگاه را می توان کارآفرین نامید، تصریح کرد: اگر اعتبارات و تسهیلات را به بحث کارآفرینی در کشور اختصاص می دادیم امروز نتیجه بهتری در حوزه اشتغال داشتیم.

مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: تنها ۳ درصد از این ۶۵ صدم بنگاه های اقتصادی کشور دانش بنیان هستند.

ریاحی با اشاره به اینکه ساختار در نظر گرفته شده برای سازمان کارآفرینی در لایحه قبلی تقریبا دولتی بود و به دلیل اینکه دولت اجازه ندارد بزرگ شود، با این لایحه مخالفت شد، افزود: با کمک دفتر حقوقی ریاست جمهوری تلاش کرده ایم لایحه جدید را به گونه ای تنظیم کنیم که موضوع دولتی نبودن سازمان کارآفرینی مشخص شود و در عین حال ارتباط دولت با سازمان برقرار باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم این مسئله به خوبی پیش برود و موافقت دولت را برای ایجاد سازمان کارآفرینی بگیریم.

بر اساس این گزارش، در این جلسه کارآفرینان برتر کشوری نظرات خود را پیرامون لایحع سازمان کارآفرینی مطرح کردند.

کد N1728311

وبگردی