آفتاب

واکنش وزارت بهداشت به مطالب منتشره درباره پذیرش دانشجو در بیمارستان‌ها

واکنش وزارت بهداشت به مطالب منتشره درباره پذیرش دانشجو در بیمارستان‌ها

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: استفاده بیشتر ازمحیط و فضاى بیمارستانها براى آموزش پرستارى صرفا براساس آیین نامه اصفهان که مورد قبول همه ذینفعان حرفه پرستارى و مورد تایید مسئولین ارشد وزارت متبوع است،اجرائی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمد میرزابیگی با با بیان این مطلب، اظهار داشت: در صورتی که تغییری در آیین نامه اصفهان رخ دهد، حتما با استفاده از نظرکارشناسى روساى دانشکده ها ونهادهاى پرستارى مذکور خواهد بود.

وی یادآور شد: آنچه این روزها درمورد تعداد پذیرش دانشجو دربیمارستان‌ها و مطالب دیگر دربرخى فضاها و اظهارنظرها آمده و از طرف بعضى افراد نیز دامن زده مى‌شود، مورد تایید معاونت پرستاری وزارت بهداشت نیست. بنابراین از اساتید محترم، دانشجویان و همه صاحبنظران پرستارى انتظار مى‌رود کمک کنند که در روند بهبود آموزش سطح کارشناسى پرستارى، دقت شود که به لحاظ کمى و کیفى نیاز مردم و نظام سلامت را تامین کنیم.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: بى‌شک رفتار وزارت بهداشت درطول ٤ سال گذشته درحوزه آموزش پرستارى بامجموعه تصمیماتى که در حوزه کارشناسى، کارشناسى ارشد و دکتراى پرستارى گرفته وابلاغ شده است، نشان دهنده این امر است که همواره به ارتقای دانش و مهارت پرستارى کشور درهمه سطوح از جمله سطح کارشناسى پرداخته و اگر گاهى در سطح دانشگاه یا سایر سطوح اجرایى رفتارى سلیقه‌اى اعمال مى‌شود بجاى هرگونه فضا سازى باید به اصلاح اینگونه رفتارها پرداخت نه اینکه کل سیستم را زیر سوال برد.

کد N1728208

وبگردی