آفتاب

رئیس سازمان امور عشایر: مصوبات شورای عشایری از امسال اجرایی می شود

رئیس سازمان امور عشایر: مصوبات شورای عشایری از امسال اجرایی می شود

بجنورد- ایرنا- رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به احیای شورای عالی امور عشایری در دولت تدبیر و امید گفت: این شورا در 2 سال گذشته مصوبات خوبی برای جامعه عشایری داشته که از امسال اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا کرمعلی قندالی پنجشنبه شب در همایش عشایر خراسان شمالی بدون اشاره به تعداد مصوبات این شورا اظهار کرد: با استقرار دولت تدبیر و امید، بستر خوبی برای خدمت به عشایر کشور ایجاد شده است که با استمرار آن در دولت دوازدهم تحولات خوبی در حوزه ساماندهی و توانمندسازی عشایر شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه 1.8 جمعیت کشور را عشایر تشکیل می دهند، گفت: این قشر 25درصد پروتئین را تامین می کنند و نقش مهم و موثری در حفظ ارزش های فرهنگ، موسیقی و پدافند دارند.
وی افزود : 15هزار نقطه در کشور مانند این منطقه وجود دارد که عشایر با حضور در آن امنیت را برای کشور فراهم می کنند.
رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به خدمات خوب دولت تدبیر و امید به عشایر در 4سال گذشته گفت: در خشکسالی های سال های گذشته که بیشترین تاثیر آن به عشایر وارد شد، دولت 700هزار نهاده دامی مدت دار یارانه ای را بین این قشر توزیع کرد.
قندالی اجرای طرح کشت گیاهان داروی در مناطق عشایری را از دیگر طرح های این سازمان با رویکرد اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و افزود: فعال کردن حوزه گردشگری عشایری از دیگر رویکرد های در این زمینه است.
همایش یک روزه عشایر خراسان شمالی با حضور شماری از عشایر این خطه ، رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی درمنطقه عشایری تخته میرزا اسفراین با رویکرد تولید و اشتغال برگزار شد.
خراسان شمالی پنج هزارو 300خانوا رعشایر با جمعیت 30هزا ر قالب دو ایل و ‎ 38طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با 700 هزار راس دام در این استان کوچروی می کنند.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
کد N1728160

وبگردی