آفتاب
عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار:

وضعیت مبهم ایمنی کارگران در معادن زنجان / نیازمند مستندات هستیم

وضعیت مبهم ایمنی کارگران در معادن زنجان / نیازمند مستندات هستیم

عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار می‌گوید برای بررسی وضعیت ایمنی معادن زنجان و بهبود شرایط کاری کارگرانی که هم‌اکنون در این معادن مشغول کارند، نیازمند مستندات بیشتری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی اصلانی» عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار می‌گوید: صحبت‌های اخیر معاون امور معادن اداره صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص نا امن بودن شرایط ایمنی معادن استان زنجان موج جدیدی از نگرانی را در میان جامعه کارگری به ویژه کارگران استان معدنچی استان زنجان ایجاد کرده است.

منظور این مقام صنفی کارگری صحبت‌های اخیر «رباب داداشی» معاون امور معادن سازمان صنعت و معدن استان زنجان است که گفته بود: تجهیزات ایمنی و امداد رسانی تنها در یکی از 287 واحد معدنی این استان وجود دارد.

به گفته این عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار در همین رابطه مسئله ایمنی معادن استان زنجان یکی از موضوعاتی بود که در جلسه روز چهارشنبه این شورای عالی حفاظت فنی مطرح شد.

وی در خصوص نتیجه این جلسه گفت: به دلیل آنکه در این رابطه مستندات خاصی نداشتیم نتوانستیم تصمیم مشخصی اتخاذ کنیم، تاکنون به غیر از صحبت‌های اخیر هیچ مستنداتی دیگری در خصوص شرایط ناامن معادن استان زنجان به شورای عالی حفاظت فنی ارائه نشده است.

اصلانی گفت: البته این وضعیت به معنی منتفی بودن مسئله نیست بنابراین از کسانی که در این رابطه اطلاعات و مستنداتی دارند، می‌خواهیم که دانسته‌های خود را در اختیار شورای عالی حفاظت فنی یا بخش کارگری قرار دهند.

در عین حال این عضو هیات مدیره کانون عالی شورهای اسلامی کار کشور گفت تاکنون گزارشی در خصوص ناامنی بیش از 200 معدن استان زنجان از سوی، بازرسان ادارت کار ارائه نشده است، البته فقدان چنین گزارشی، دلیلی بر محال بودن وقوع حوادثی مانند انفجار یا ریزش در معادن زنجان نمی‌شود.

وی افزود: برای همین ما خواستار روشن شدن مسله هستیم تا از تکرار حوادثی نظیر انفجار معدن زمستان یورت جلوگیری شود و این امر جزء از طریق انجام تحقیقات و بررسی مستندات معتبری که به وضعیت ایمنی 287 معدن مستقر در زنجان مربوط می‌شود، میسر نخواهد بود.

اصلانی افزود: باید در نظر داشته باشیم  که حوادث کار در ایران به مرز نگران کننده‌ای رسیده‌اند و باید در کنار توجه به آیین نامه های ایمنی و بهداشت کار وانجام بازرسی‌ها به نظرات تشکل های صنفی کارگری اهمیت نشان داد.

کد N1727447

وبگردی