آفتاب

سفر هیات اقتصادی استان آذربایجان غربی به نخجوان

سفر هیات اقتصادی استان آذربایجان غربی به نخجوان

باکو-ایرنا-هیات اتاق تعاون استان آذربایجان غربی جمهوری اسلامی ایران متشکل از27 تن ازتجارو فعالان اقتصادی باهدف امکان سنجی توسعه همکاری اقتصادی با کشورهای همسایه به نخجوان سفر کرد.

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا به نقل از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، اعضای این هیات به ریاست حسین محمدجانی مدیرحوزه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی به این جمهوری خودمختار سفر و در بدو ورود با منصور آیرم سرکنسول کشورمان در نخجوان دیدار کردند.
سرکنسول کشورمان در این دیدار که درمحل سرکنسولگری صورت گرفت ضمن برشمردن مزایا و موانع پیش روی تجارت با کشورهای همسایه، به ویژه جمهوری خودمختار نخجوان، از روند رو به رشد تعاملات اقتصادی در اغلب زمینه ها با این همسایه شمالی خبر داد.
به گفته منصور آیرم درب نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران به روی همه فعالان اقتصادی و تجار کشور باز است و دیپلمات های کشورمان همواره آماده ارائه مشورت و کمک های لازم به هموطنان هستند.
درادامه این ملاقات اعضای حاضر درهیات به ابراز نظرات و طرح پرسش های خود درخصوص شرایط فعالیت اقتصادی در نخجوان پرداختند.
برنامه بعدی هیات دیدار ازمرکز تجارت نخجوان و آشنایی با ظرفیت های اقتصادی و تولیدی این منطقه بود.
پس از این بازدید، نشست های تخصصی میان تجار دو طرف در حوزه های صادرات، صنعت، کشاورزی و صنایع غذایی برگزار شد و بازدیدهای جداگانه و تخصصی نیز از کارخانجات و صنایع فعال در این جمهوری خودمختار برای اعضای هیات ایرانی ترتیب یافت.
خاورم **337 ** 1064 انتشار دهنده: فرشاد محسن زاده
کد N1727292

وبگردی