آفتاب

راه اندازی کلینیک تحقیقاتی پژوهشکده علوم و فناوری های پزشکی

راه اندازی کلینیک تحقیقاتی پژوهشکده علوم و فناوری های پزشکی

تهران- ایرنا- رییس پژوهشکده علوم و فناوری های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با اعلام راه اندازی کلینیک تحقیقاتی این پژوهشکده در روز شنبه دهم تیرماه جاری گفت: در این مرکز اطلاعات بالینی فناوری های این حوزه جمع آوری و تحلیل می شود.

پژوهشکده علوم و فناوری های پزشکی دانشگاه علوم بهشتی از سال 1394 در این دانشگاه برای فعالیت در زمینه خلاقیت در فناوری‌های مهندسی پزشکی، نوآوری در فناوری‌های هسته ای برای به کارگیری در زمینه پزشکی اجرای تحقیقات ترجمانی (Translational research) در استفاده از فناوری در حوزه سلامت و اجرای کارآزمایی های بالینی (clinical trials) برای بررسی فناوری ها در حوزه سلامت همچنین استفاده از ریاضیات، آمار و علوم کامپیوتر در تحلیل اطلاعات پزشکی و مدل سازی بیماری‌ها تاسیس شد.
دکتر زارعی روز چهارشنبه در مورد راه اندازی کلینیک تحقیقات بالینی فناوری پژوهشکده علوم و فناوری های پزشکی گفت: کلینیک تحقیقات بالینی فناوری به وسیله خیرین، کمک های مردمی و حمایت های بنیاد عطار (بنیاد خیریه ایرانی های خارج از کشور) تجهیز شده است.
وی اضافه کرد: قرار است این کلینیک اطلاعات بالینی فناوری های مختلف پزشکی را جمع آوری و تحلیل کند زیرا هر فناوری پزشکی باید در محیط بالینی آزمایش شود.
نویسنده کتاب «مقدمه ای بر علوم اعصاب و رفتار» اظهار کرد: این کلینیک تمام نیازهای مربوط به فناوری پزشکی را در حد امکان ارائه می کند؛ به این صورت که تمام نیازها را از مرحله ایجاد ایده برای خلق یک فناوری پزشکی تا مرحله ای که فناوری در محیط بالینی آزمایش و در صورت موفق بودن برای تجاری سازی به مراکز مختلف از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی یا معاونت علمی ریاست جمهوری ارائه می شود، برطرف می کند.
مشاور معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: این کار باعث می شود به شکل نظام مند و با استانداردهای جهانی روند ایده تا ثروت را در تولید فناوری ها ایجاد و تسهیل کنیم تا ایده به سرمایه تبدیل و اشتغال زایی ایجاد شود.
زارعی درخصوص فعالیت های پژوهشکده علوم و فناوری های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: این پژوهشکده تنها پژوهشکده ای است که پزشک متخصص بالینی و پزشک محقق در آن با هم کار می کنند، این مجموعه همچنین شامل همکاران مهندس و کارشناسان دیگر رشته های علوم پایه است.
وی تصریح کرد: ما تنها در مورد فناوری های یک حوزه خاص از رشته پزشکی فعالیت نمی کنیم؛ بلکه هدف ما همه فناوری های پزشکی است و در این مسیر از ابتدا تا انتها از کمک همه متخصصان و کارشناسان بهره مند می شویم.
این متخصص بیماری های پارکینسون و آلزایمر با اشاره به اهمیت کمک و حمایت دولت ها از مراکز پژوهشی نیز گفت: این کلینیک با کمک های خارج از دانشگاه راه اندازی شده است و انتظار می رود دولت نیز از این مراکز حمایت کند؛ همچنین در هشت ماه اخیر 10 نخبه ایرانی خارج از کشور را برای کار در این کلینیک جذب کرده و در معکوس کردن فرار مغزها بسیار موفق بوده ایم.
پژوهشکده علوم و فناوری های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، نهاد پژوهشی مشترک بین دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که شامل گروه کاربرد فناوری های هسته ای در پزشکی، ترجمان بالینی پزشکی و گروه مهندسی پزشکی است.
علمی**9157**1834
خبرنگار: منصوره شوشتری** انتشار: ناهید شفیعی
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1723156

وبگردی