آفتاب

اظهارات ظریف در نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا + فیلم

اظهارات ظریف در نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا + فیلم

وزیر خارجه کشورمان در نشستی در برلین با اشاره به تجاری شدن سیاست خارجی گفت: در چنین شرایطی کشوری که تا امروز به عنوان حامی تروریسم شناخته می‌شد زمانی که قراردادی ۱۲ میلیارد دلاری برای خرید تجیهزات نظامی زیبا می‌بندد ناگهان مجددا موقعیتشان را به عنوان متحد به دست می‌آورند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در برلین در نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپایی سخنانی را ایراد کرد. 

او در بخش‌هایی از این سخنرانی به تبدیل شدن سیاست خارجی به کالایی برای فروش اشاره کرد و گفت زمانی که سیاست خارجی به کالایی برای فروش تبدیل شود در نتیجه آن خرید تجهیزات نظامی به معیاری برای تشخیص اینکه چه کسی تروریست است و چه کسی تروریست نیست تبدیل خواهد شد. 

ظریف در ادامه این صحبت‌ها تاکید کرد: در چنین شرایطی کشوری که تا امروز به عنوان حامی تروریسم شناخته می‌شد زمانی که قراردادی ۱۲ میلیارد دلاری برای خرید تجیهزات نظامی زیبا می‌بندد ناگهان مجددا موقعیتشان را به عنوان متحد به دست می‌آورند.

او در پایان خاطرنشان کرد: همین مساله سبب اشتباه محاسباتی‌ خواهد شد که تصور می‌شود امنیت منطقه چیزی است که بتوانیم از بیرون منطقه آن را خریداری کنیم.

کد N1723048

وبگردی