آفتاب

نخستین مجموعه رفاهی و گردشگری بانوان در البرز گشایش یافت

نخستین مجموعه رفاهی و گردشگری بانوان در البرز گشایش یافت

کرج - ایرنا- همزمان با عید سعید فطر ، نخستین مجموعه فرهنگی، رفاهی و گردشگری ویژه بانوان روز دوشنبه درآئینی با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این مجموعه دارای امکانات ویژه اعم ازرستوان، دریاچه ، سالن همایش ، شهربازی ، رصد خانه و باغ خانوادگی است که در منطقه برغان شهرستان ساوجبلاغ با همت بخش خصوصی احداث و راه اندازی شده است.
حسین فروزنده مدیرعامل مجموعه فرهنگی رفاهی عسل البرز گفت: این مجموعه از امروز برای تفرج و سرگرمی بانوان و خانواده ها فعال خواهد بود.
وی افزود : در آینده ای نزدیک مجوز ساخت تله کابین ، جت اسکی ، دهکده سلامتی، استخر، سونا و جکوزی ، باشگاه سوارکاری ، زمین های ورزشی ، باغ وحش و پیست اسکی سرپوشیده چهار فصل برای این مکان از مراجع ذیصلاح دریافت خواهد شد.
فروزنده اظهار داشت : 50 هکتار زمین برای این مجموعه فرهنگی، رفاهی و گردشگری اختصاص یافته که رستوران ویژه بانوان وشهربازی کودکان در زمینی به مساحت یکهزارمتر مربع با صرف 5 میلیارد ریال احداث شده است .
پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی دراین آئین گفت: دولت توجه ویژه ای به امور زنان دارد و در تلاش
است تا ورزشگاه های بانوان را توسعه دهد.
وی اظهار داشت : این رستوران برای گذران اوقات فراغت بانوان پیش بینی شده تا زنان در محیطی آرام و با آسایش حضور یابند.
رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه بخش خصوصی تمایلی به راه اندازی مکانهای اینچنینی برای زنان ندارد چرا که معتقدند بازگشت مالی ندارد .
سلحشوری با اشاره به اینکه جامعه سالم نیازمند زنان و مردان توانمند است،گفت : امروز بانوان جامعه اسلامی نیازمند فرصت های برابر با مردان در امور اجتماعی هستند.
وی تصریح کرد: جامعه ای که زنان توانمند نداشته باشند، جامعه خوبی نیست و باید با ایجاد فرصت های برابر به توانمند شدن زنان کمک کنیم .
علی کاظمی دبیر اول کمیسیون بودجه مجلس دراین آیین به توسعه گردشگری در برنامه ششم اشاره کرد و افزود: بسیاری از کشورها شرایط کشور ما را ندارند ولی در آمد آنها از بحث گردشگری چند برابر نفت ایران است.
وی بابیان اینکه باید شرایط لازم را برای استفاده از گردشگری ایران ایجاد کرد و از آن بهره برد، گفت: دولت تدبیر وامید باید در برنامه خود استفاده از توان بخش خصوصی را در اولویت قرار دهد.
6155/1535خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
کد N1722309

وبگردی