آفتاب
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:

2 باند مسلح با کشف یک تن و 772 کیلوگرم موادمخدر در شرق کشور منهدم شد

2 باند مسلح با کشف یک تن و 772 کیلوگرم موادمخدر در شرق کشور منهدم شد

زاهدان - ایرنا - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با انهدام 2 باند مسلح مواد مخدر چهار قاچاقچی حرفه ای دستگیر و یک تن و 772 کیلوگرم مواد افیونی در عملیات تکاوران پلیس در جنوب این استان کشف شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی روز شنبه اظهارداشت: به دلیل موقعیت خاص منطقه ای و همجواری سیستان و بلوچستان با 2 مرکز مهم تولید و قاچاق مواد مخدر، مبارزه با این پدیده خانمان سوز در اولویت اصلی پلیس استان قرار دارد و اعضای باندهای مسلح موادمخدر به طور مداوم مورد رصد و پایش قرار می گیرند.
وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان های سراوان، ایرانشهر و سیب و سوران با پایش های دقیق و تخصصی و اشراف اطلاعاتی، اعضای یک باند مسلح را که از مناطق صفر مرزی به صورت مسلحانه و با استفاده از خودروهای کوهستانی و تیزرو اقدام به جابه جایی مواد مخدر به جنوب استان می کردند مورد شناسایی قرار دادند.
وی تصریح کرد: اعضای این باند مسلح پس از وارد شدن به کمین تکاوران پلیس در ارتفاعات میان سراوان و ایرانشهر با آنان به صورت مسلحانه درگیر شدند.
وی ادامه داد: ماموران بعد از مدتی درگیری مسلحانه علاوه بر توقیف چهار دستگاه خودرو، یک تن و 248 کیلوگرم تریاک، 52 کیلوگرم هروئین و 2 قبضه سلاح کلاش را کشف و سه قاچاقچی حرفه ای را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به شناسایی یک باند مسلح مواد مخدر دیگر گفت: در این عملیات ماموران انتظامی شهرستان های خاش و مهرستان پس از شناسایی قاچاقچیان مسلح و تیراندازی سوداگران مرگ، با آنان درگیر شده و بعد از حدود نیم ساعت درگیری مسلحانه علاوه بر توقیف 2 دستگاه خودرو و دستگیری یک قاچاقچی، 472 کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کردند.
سردار رحیمی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و حضور محسوس و نامحسوس در تمام نقاط سیستان و بلوچستان اجازه نمی دهد که قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت در هیچ نقطه ای احساس امنیت و آرامش کنند و برخورد پلیس با آنان قاطع خواهد بود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود و با 2 کشور افغانستان و پاکستان حدود 1300 کیلومتر مرز دارد.
3042** 6081 دریافت کننده: محدثه حیدری گرجی ** انتشاردهنده: حیدر سرایانی
کد N1721044

وبگردی