آفتاب
روز قدس؛ نماد مبارزه با استکبار و نظام سلطه

معاون سپاه قدس: مهاجرت معکوس اسرائیلی ها از سرزمین های اشغالی آغاز شده است

معاون سپاه قدس: مهاجرت معکوس اسرائیلی ها از سرزمین های اشغالی آغاز شده است

شهرکرد- ایرنا- معاون سپاه قدس سپاه پاسداران از مهاجرت معکوس اسرائیلی ها از سرزمین های اشغالی قدس خبر داد و گفت: با این مهاجرت، تاکنون هیچ اسرائیلی از دیگر کشورها به سمت سرزمین های اشغالی مهاجرت نکرده است.

به گزارش ایرنا، سردار عبدالله مبینی دهکردی در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در شهر فارسان چهارمحال و بختیاری افزود: مساله اشغال فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس یک مساله عربی و قبیله ای نیست، بلکه مساله نخست جهان اسلام است.
وی اظهار کرد: فلسطین یک سرزمین مقدس و محل معراج پیامبر اسلام (ص) و سرزمین اسلامی است، به همین دلیل مساله فلسطین یک مساله اسلامی است.
این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی جهان اسلام یادآور شد: اینکه عده ای در گذشته بر این عقیده بودند که چرا باید به فلسطین توجه کرد، نظر درستی نبود، زیرا نام مقدس فلسطین در سوره 'اسراء' آمده است و این بیانگر آن است که آینده بشریت و جهان اسلام در این سوره بیان شده است.
این فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سرزمین مقدس قدس علاوه بر جهان اسلام، برای پیروان دیگر ادیان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با طرح این سوال که چرا آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب اسرائیل سرزمین قدس را انتخاب کردند، افزود: عامل اصلی آن بحث ارزش های ژئوپولتیک (جغرافیایی سیاسی) نیست، بلکه همان سرزمین موعود است که ادیان دیگر نیز به آن اعتقاد دارند.
سردار مبینی افزود: در قرن هفتم و هشتم میلادی جنگ های صلیبی بین مسیحیان برای اشغال سرزمین فلسطینی با مسلمانان شکل گرفت که در آن مسیحیان در جنگ سخت افزاری شکست خوردند، اما در جنگ نرم موفقیت هایی را بدست آوردند.
وی افزود: تحولات اخیر منطقه اگرچه جنگ را در سوریه و عراق نشان می دهد اما در حقیقت اساس کار، دعوا بر سر فلسطین است.
وی تصریح کرد: تمامی توطئه های آمریکا و صهیونیست ها برای تامین امنیت رژیم غاصب اسرائیل است.
به گفته وی، در 4 جنگی که از 1948تا 1973 بین اعراب و رژیم اسرائیل اتفاق افتاد، به دلیل سیاست های غلط و تاکید بر ناسیونالیسم عربی و پان عربیسم به جای بهره گیری از آموزه های دینی و قرآنی است.
سردار مبینی اظهار کرد: تحولات و ویژگی این جنگ ها عبرت آموز است، زیرا کشورهای عربی با 200 میلیون نفر جمعیت تنها در 6 روز در برابر رژیم اسرائیل ایستادگی می کنند و برخی از سرزمین های خود را بدست اسرائیل غاصب دادند.
به گفته وی، با یک نگاه تطبیقی مشخص است که کشورهای عربی در آن سالها از رژیم اشغالگر قدس به دلیل تاکید بر پان عربیسم شکست خوردند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از سوی معمار کبیر انقلاب، مساله قدس از تاکید بر عربی بودن به سمت اسلامی شدن رفت و به مساله اصلی جهان اسلام تبدیل شد.
سردار مبینی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز بر این اساس، مساله نخست جهان اسلام را مساله فلسطین عنوان کرده اند.
وی گفت: پس از سال 2006 بخش کوچکی از جهان اسلام شامل حزب الله، جهاد اسلامی، مقاومت و حماس توانستند رژیم اشغالگر اسرائیل را که در این زمان به عنوان چهارمین ارتش مجهز جهان است در چنگ های 33 و 21 و 8 روزه شکست دهند.
سردار مبینی یادآور شد: اگر این تحولاتی که از سال 2006 اتفاق افتاده بود تا سال 2017 ادامه داشت، اکنون اسرائیلی روی نقشه جهان وجود نداشت.
این تحلیلگر مسائل خاورمیانه و استاد دانشگاه اظهار کرد: تحولات اخیر از سال 2006 تا 2017 در منطقه خاورمیانه برای حفظ امنیت رژیم اشغالگر قدس از سوی استکبار جهانی انجام شده است.
به گفته وی، طرح بوش پسر (رئیس جمهوری اسبق آمریکا) با عنوان خاورمیانه جدید، طرح جنگ هوشمند و استراتژی (راهبردی) در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا از طریق جنگ های نیابتی و راهبردی که اکنون توسط افراطیون آمریکا دارند، تنها برای حفظ بقا و امنیت رژیم اشغالگر قدس است.
سردار مبینی افزود: ایجاد داعش، جبهه النصره و گروه های تروریستی به دلیل اینکه عقبه سیاسی و مردمی ندارند، با ظاهر اسلامی تنها برای حفظ رژیم اسرائیل است.
به گفته وی، اکنون چهره نفاق عربی تحت عنوان «ناتو عربی» با اتحاد بین عربستان و اسرائیل برای مقابله با جبهه مقاومت اسلامی آشکار شده است.
سردار مبینی، تحولات منطقه را طراحی صهیونیستی و سرویس های جاسوسی استکبار جهانی دانست تا به واسطه اسمی تحت عنوان دولت اسلامی عراق و شام به چهره اسلام واقعی چنگ بیندازند.
این استاد دانشگاه افزود: سندهایی وجود دارد که سعودی ها به ارتش سوریه پیام داده اند که دست از حزب الله و ایران بردارند تا ظرف یک هفته داعش، جبهه النصره و القاعده را از منطقه جمع کنند.
به گفته وی، تحولات منطقه مانند یک منظومه به هم پیوسته است که اهداف و بازیگران آن یکی است اما تاکتیک ها و روشها متفاوت است و همه این تحولات برای جلوگیری از قدرت روز افزون جمهوری اسلامی ایران در جهان جلوگیری کنند.
سردار مبینی یادآور شد: قدرت روز افزون به منزله بیداری جهان اسلام است که باعث شکست طرحهای استکباری و آمریکایی در منطقه شده است.
وی گفت: اتفاقاتی که در قطر، ترکیه و سودان شکل گرفته است، نشان می دهد که اخوان المسلمین متوجه شده که از سوی آمریکایی ها دور خورده است.
به گفته وی، طرح های اخیر آمریکایی، صهیونیستی اگر چه ممکن است نابودی اسرائیل را برای چند سال به تاخیر بیندازد، اما همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، اسرائیل تا 25 سال آینده از روی نقشه «محو» خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مردم شهرستان فارسان همزمان با روز جهانی قدس از محل میدان امام تا مصلی امام خمینی (ره) این شهر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سردادند.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
خبرنگار : محمود رئیسی**انتشار: جهانبخش صفری
2097/6021
کد N1720581

وبگردی