آفتاب
روز قدس؛ نماد مبارزه با استکبار و نظام سلطه

ابتکار: در موضوعات امنیت ملی و دفاع از انقلاب یکپارچه ایم

ابتکار: در موضوعات امنیت ملی و دفاع از انقلاب یکپارچه ایم

تهران- ایرنا- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، حضور 74 درصدی در انتخابات ریاست جمهوری را نماد همبستگی و انسجام ملی دانست و گفت: در موضوعات امنیت ملی، تمامیت ارضی و دفاع از انقلاب اسلامی قطعا یکپارچه در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، معصومه ابتکار روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در پاسخ به این سوال که ضرورت اتحاد و همصدایی مسئولان نظام اعم از قضایی، دولتی، مجلس و فرماندهان چقدر احساس می شود؟ این مطلب را بیان کرد.
وی افزود:حضور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت نمادی از همبستگی عظیم ملی و نشان‌دهنده انسجام، یکپارچگی و اقتدار مردم بود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان داشت: اینکه 40 میلیون ایرانی بیش از 74 درصد در پای صندوق های رای بیایند در بین دولت های دنیا کم نظیر است و انشاله این مساله استمرار پیدا می کند.
ابتکار ادامه داد: یکی از ابعاد مهم استمرار، کمک به دولت برای تحقق برنامه های اقتصادی، اجتماعی همچون اشتغال، بهبود وضعیت اقتصادی و حفظ محیط زیست است که برنامه های ملی تلقی شده و همه باید برای پیشبرد آن ها گام برداریم.

** مظلومیت مردم فلسطین
به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین درباره پیام حضور مردم در راهپیمایی پرشور روز جهانی قدس گفت: پیام این حضور این است که موضوع فلسطین زنده است.
وی اضافه کرد: پیام دیگر این است که دنیا خوب مدیریت نمی‌شود و مردمانی همچون مردم فلسطین،‌ سوریه،‌ یمن،‌ افغانستان و عراق به دلیل سیاست‌های مداخله‌گرایانه و سلطه‌گرایانه در منطقه به شدت مظلوم هستند و حقوقشان پایمال شده و نادیده گرفته می‌شود.
ابتکار تصریح کرد: مساله قدس همچنان به عنوان نمادی از بی‌عدالتی، موضوع اصلی و مهم دنیای امروز محسوب می‌شود و مردم ایران همانطور که از روزهای اول انقلاب کنار مظلومان بوده‌اند، امروز نیز در کنار آنان حضور دارند و مانند مردم کشورهای دیگر در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، مردم فلسطین را همراهی و به آنان اعلام می‌کنند که مساله فلسطین مهم و مورد توجه جهانیان قرار دارد.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
روز قدس عامل وحدت و بیداری و حمایت مسلمانان از مردم بی دفاع فلسطین است؛ قدس دیگر بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام به شمار می رود و هیچ فردی نمی تواند از آن ذره ای چشم پوشی کند.
امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است».
مقام معظم رهبری نیز درخصوص روز جهانی قدس فرمودند که «روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است و ملت بزرگ، مومن و متحد ایران در روز قدس امسال پیشتازی و عظمت اراده ملی خود را در این عرصه نیز ثابت کرد و با دفاع مقتدرانه و آگاهانه از ملت مظلوم فلسطین تنفر عمیق خود را از صهیونیست ها... نشان داد و ایران و جمهوری اسلامی را در جهان سرافراز کرد»
سیام**3061**1429*تنظیم: میترا بلندقامتی**انتشار:محسن طاهرزاده
کد N1720580

وبگردی