آفتاب
همزمان با رویداد مشهد 2017

270 رسانه بین المللی در اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در مشهد حضور می یابند

270 رسانه بین المللی در اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در مشهد حضور می یابند

مشهد-ایرنا-مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: 270 رسانه بین المللی از 36 کشور جهان با هدف بررسی رسانه طراز اسلامی در این اجلاس در مشهد حضور می یابند.

محمود اشتری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هشت دوره قبلی این اجلاس در تهران برگزار شده است و طبق برنامه قرار بود نهمین دوره این اجلاس در کشور عراق برگزار شود که با هماهنگی های صورت گرفته بنا بر این شد همزمان با رویداد مشهد 2017 این دوره در مشهد برگزار شود.
وی با بیان اینکه چندین وزیر فرهنگ کشورهای اسلامی در این اجلاس حضور خواهند داشت،‌ اظهار کرد: برگزاری هشت دوره قبل این اجلاس سبب اتحاد بیشتر رسانه های اسلامی شد و رسانه های شرکت کننده در این اجلاس ها برای رشد فرهنگ اسلامی در رسانه به یک وحدت رویه مناسبی رسیده اند.
اشتری با اشاره به نقش رسانه ها در ایجاد فضای مد نظر خود در جوامع خاطر نشان کرد: اکنون دشمن از طریق رسانه فضا را به سمتی برده است که موجب فریب اذهان عمومی شده و ما با برگزاری چنین اجلاسی به دنبال قدرتمند کردن رسانه های اسلامی و سپس نشان دادن واقعیت های حاکم در جوامع هستیم.
وی در خصثوص محورهای این اجلاس اظهار کرد: بیداری اسلامی و مقاومت، وحدت اسلامی، مهدویت و ظهور، مدافعان حرم و نقش انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) در جریان بیداری اسلامی از مهمترین برنامه های نهمین اجلاس خواهد بود.
اشتری با بیان اینکه در نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون اسلامی برای اولین بار برنامه 'یک هفته با فیلم' برگزار می شود، افزود: همزمان با برگزاری این اجلاس به مدت یک هفته هر شب یک فیلم مستند از کارگردانان مسلمان کشورهای اسلامی با هدف جنگ ستیزی نمایش داده می شود/
وی ایجاد کمیته حمایت از خبرنگاران را از مهمترین دستاورد این اتحادیه دانست و گفت: دفتر این کمیته هم اکنون در ژنو فعالیت می کند و هدف آن حمایت از خبرنگاران با فعالیت های فراملی است.
اشتری عنوان کرد: در این اجلاس آثار برتر رسانه ها مورد داوری قرار می گیرد و آثار برگزیده در رسانه های کشورهای عضو به نمایش در خواهد آمد.
نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی 11 تا 13 تیرماه برگزار خواهد شد.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان همکاری اسلامی(ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
7495/6012خبرنگار: حسین عباسی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1720150

وبگردی