آفتاب

گرفتگی طولانی مدت صدا را جدی بگیرید؛ هشدار به سیگاری‌ها

گرفتگی طولانی مدت صدا را جدی بگیرید؛ هشدار به سیگاری‌ها

همشهری آنلاین: دبیر اجرایی سومین سمینار تومورهای سر و گردن، گرفتگی صدا را شایع‌ترین علت تومور حنجره دانست و گفت: به افرادی سیگاری توصیه می‌شود گرفتگی‌های بی‌علت و طولانی مدت صدا را جدی تلقی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسین یحیی زاده در آستانه برگزاری سومین سمینار ملی تومورهای سر و گردن، اظهار کرد: سرطان حنجره از شایع‌ترین سرطان‌های ناحیه سر و گردن است اما آمار دقیقی از مبتلایان به این بیماری در کشور وجود ندارد.

دبیر اجرایی سومین سمینار تومورهای سر و گردن، افزود: استعمال دخانیات از شایع‌ترین علل بروز سرطان حنجره است به گونه‌ای که ۹۸درصد مبتلایان دارای سابقه استعمال مواد دخانی هستند.

وی درباره علایم بروز این سرطان، یادآور شد: گرفتگی صدا از شایعترین علل سرطان حنجره است اما نمی‌توان هر گرفتگی صدا را علامت بروز این سرطان دانست.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلاد در ادامه تصریح کرد: اگر فرد سیگاری به مدت ۲ هفته بدون علت دچار گرفتگی صدا شد باید برای بررسی بیشتر علت به پزشک مراجعه کند.

یحیی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با توجه به برگزاری سومین سمینار تومورهای سر و گردن، یادآور شد: متخصصان گوش،حلق و بینی، جراحان سر و گردن، متخصصان رشته رادیوتراپی انکولوژی ، پاتولوژیست‌ها و رادیولوژیست‌ها از گروه هدف این گردهمایی علمی هستند.

سومین سمینار تومورهای سروگردن ۱۹تا ۲۰ مرداد ۹۶ در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

کد N1719860

وبگردی