آفتاب

داوری 600 اثر در جشنواره بین المللی فیلم سبز

داوری 600 اثر در جشنواره بین المللی فیلم سبز

ارومیه- ایرنا- مدیر بخش استان های ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز گفت: افزون بر 600 فیلم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و از سوی داوران هنری، کارشناسان محیط زیست و تعدادی از داوران خارجی در حال بررسی است.

ژوما جواهرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر داخل کشور، فیلم هایی از 40 کشور خارجی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و 14 کشور نیز به صورت میهمان در این جشنواره حضور دارد.
جواهر پور با بیان اینکه تفاوت جشنواره امسال با سال های گذشته در اکران فیلمهاست، افزود: پارسال فیلم ها در مراکز استانی و به صورت محدود اکران شد اما امسال در تمامی شهرستان ها و روستاهای کشور قابلیت اکران وجود دارد.
به گفته وی فیلم های این جشنواره به صورت رایگان از 31 تیر تا ششم مرداد سال جاری و همزمان با کاخ جشنواره در تهران در همه سراسر کشور اکران می شود.
وی اظهار کرد: گردشگری، شهر و انرژی پایدار جزو محورهای ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز است و از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای بهره مندی تعداد بیشتری از شهروندان از فیلم های این جشنواره استفاده می شود.
وی افزود: معصومه ابتکار، سیدمحمد مجابی، مجید فدایی، فرهاد توحیدی، مهدی توحیدپور، مزدک میررمضانی، رضا کیانیان، مرضیه برومند، محمدعلی زم، فریبا ابتهاج و فاطمه محمدی اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره هستند.
به گزارش ایرنا سال گذشته 2 میلیون و 200 هزار نفر در سطح کشور ببیننده فیلم های پنجمین جشنواره فیلم سبز بودند و افزایش بینندگان در سال جاری با توجه به گسترش اکران ها قابل پیش بینی است.
ششمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم و هنرهای تجسمی سبز ایران» با هدف شناسایی بهترین آثار سینمایی و هنرهای تجسمی مرتبط با حفاظت «محیط‌ زیست» و «منابع طبیعی» در سطح ملی و بین‌المللی، و نمایش عمومی آنها به منظور ارتقاء آگاهی عمومی و فرهنگ‌سازی در این زمینه، در تاریخ‌های اعلام شده برگزار می‌شود.
آثاری در بخش رقابت این دوره جشنواره پذیرفته شده است که دارای مضمونی منطبق بر فرهنگ و اصول حفاظت از محیط‌ زیست بوده، تاریخ ساخت آنها از اول ژانویه ۲۰۱۴ (یازدهم دی‌ماه ۱۳۹۲) تاکنون باشد و برای اولین‌بار به «جشنواره بین‌المللی فیلم و هنرهای تجسمی سبز ایران» ارسال شده باشد.
شرح کامل شرایط پذیرش آثار در آئین‌نامه جشنواره بر روی تارنمای رسمی جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران www.iigff.org قابل دسترسی و رعایت مفاد آن برای شرکت‌کنندگان الزامی است.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
کد N1719729

وبگردی