آفتاب

دریای خزر تا پایان هفته مواج است/فعالان دریای خزر مراقب باشند

دریای خزر تا پایان هفته مواج است/فعالان دریای خزر مراقب باشند

ساری-ایرنا- رئیس اداره هواشناسی دریایی استان مازندران گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏یابی هواشناسی و خروجی مدلهای عددی جوی و دریایی، دریای خزر تا پایان هفته مواج است و شناگران و فعالان دریا باید مراقب باشند.

سیدباقر سلطانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنااظهارکرد: براساس این تجزیه و تحلیل در نتیجه وزش بادهای غربی و شمال غربی در فراساحل از عصر روز گذشته شاهد افزایش تدریجی موج خواهیم بود و از صبح امروز نیز دریا به تدریج مواج خواهد شد.
وی اوج این فعالیت را ظهر و عصر امروز عنوان و تاکید کرد: طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل استان تا 12 و در نزدیک ساحل 8 متر بر ثانیه با جهت غالب غربی و شمال غربی پیش‎بینی می‎شود.
رئیس اداره هواشناسی دریایی استان مازندران گفت: بیشینه ارتفاع موج در فراساحل استان 2.5 و در نزدیک ساحل تا 2 متر در زمان اوج فعالیت سامانه، برآورد می‌شود.
سلطانی افزود: براین مبنا برای گردشگران و علاقمندان به شنا، تا پایان هفته جاری شنا توصیه نمی‏شود و دیگر فعالان دریای خزر در استان مازندران به ویژه مدیران طرح‌های دریا، هلال احمر، مدیریت بحران، هیئت نجات غریق استان و... نیز باید مراقبت ها و تمهیدات لازم را به عمل آورند.
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران نیز اظهارکرد: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و هواشناسی، وضعیت جوی این استان فردا پنجشنبه نیمه ابری بویژه در مناطق غربی استان همراه با وزش باد و بارش پراکنده و در روز جمعه نیز به همین ترتیب پیش بینی می شود.
اصغر بسطامی افزود: این وضعیت جوی تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
وی دمای فعلی هوای مرکز استان را 24 درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: گرمترین و خنک ترین نقاط استان در حال حاضر به ترتیب 'امیرآباد' و 'آلاشت' با 26.1 و 16.4 درجه سانتگیراد است.
بسطامی بیشنیه و کمینه دما تا 24 ساعت آینده را 28 و 21 درجه سانتیگراد اعلام کرد.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/3009
کد N1719572

وبگردی