آفتاب

اعضای یک باند تهیه و توزیع موادمخدر با 40 کیلوگرم تریاک در دام پلیس زنجان افتاد

اعضای یک باند تهیه و توزیع موادمخدر با 40 کیلوگرم تریاک در دام پلیس زنجان افتاد

زنجان - ایرنا - فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اعضای یک باند تهیه و توزیع موادمخدر به همراه 40 کیلوگرم تریاک در دام پلیس این استان افتاد.

سردار علی آزادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در راستای مبارزه با قاچاق موادمخدر در جریان فعالیت یک باند که به صورت عمده در تهیه و قاچاق مواد مخدر دست داشتند قرار گرفت و موضوع را
به صورت ویژه در دستور کار قرار داد.
وی اظهار کرد: عملیات به منظور دستگیری اعضای این باند با تشکیل پنج تیم از پلیس مواد مخدر مرکز استان و شهرستان های ایجرود و سلطانیه، ظهر دوشنبه به اجرا درآمد و ماموران موفق شدند پنج متهم را با سه دستگاه خودروی سواری 'زانتیا، پژو 206 و پراید' در اتوبان زنجان - قزوین، شناسایی و در حوالی روستای قره بلاغ آنها را متوقف و نسبت به دستگیری اقدام کنند.
سردار آزادی افزود: ماموران خودروها را به دقت مورد بازرسی قرار داده و مقدار 40 کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک را که در 80 بسته در اوزان مختلف به صورت ماهرانه در خودرو سواری پژو 206 جاسازی شده بود را کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه متهمان دستگیر شده قصد انتقال این میزان مواد مخدر از جنوب به شمالغرب کشور را داشتند گفت: دستگیرشدگان که غیربومی بودند پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و راهی زندان شدند.
سردار آزادی به آثار بسیار مخرب و شوم مواد مخدر اشاره کرد و افزود: بی شک احساس مسئولیت شهروندان در مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از قاچاق کالا و ارایه اطلاعات و اخبار پیرامون این معضل اجتماعی به مرکز فوریت های پلیس 110 می تواند گامی موثر در برخورد با قاچاقچیان و سودا گران مرگ باشد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: از فروردین تا 29 خرداد امسال، 553 کیلوگرم انواع مخدر در این استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 138 درصد رشد نشان می دهد.
سرهنگ سعید بابایی افزود: در این رابطه 800 نفر قاچاقچی، توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر در این استان دستگیر و 129 دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت متهمان توقیف شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
کد N1719514

وبگردی