آفتاب

در مدارس دولتی به جز مدارس خاص، چیزی به نام شهریه نداریم

در مدارس دولتی به جز مدارس خاص، چیزی به نام شهریه نداریم

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات گفت: در مدارس دولتی به جز مدارس خاص، چیزی به نام شهریه نداریم.

به گزارش ایلنا، سیدرحیم میرشاه ولد ثبت نام دانش آموزان را یکی از موضوعات هرساله آموزش وپرورش دانست و اظهارکرد: اولیا همواره نسبت به ثبت نام فرزندانشان حساسیت داشته وعلاقه مند هستند آن ها را در بهترین مدارس ثبت نام کنند.

وی افزود: با هدف جلوگیری از تراکم بیش از حد در برخی مدارس و استفاده از ظرفیت دیگرمدارس، آموزش وپرورش محدودیت ها وشرایطی را برای ثبت نام مشخص کرده است.

میرشاه ولد تصریح کرد: محدوده جغرافیایی محل سکونت از جمله شرایطی است که در فرآیند ثبت نام دانش آموزان لحاظ می شود ، البته این محدودیت شامل  مدارس غیردولتی و مدارس خاص دولتی از جمله تیزهوشان و نمونه دولتی نمی شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات خاطرنشان کرد: پایه های ورودی دارای شرایطی هستند که باید رعایت شود مانند پایه اول دبستان که دانش آموزان موظفند پس از شرکت در طرح سنجش سلامت، اقدام به ثبت نام کنند و این موضوع هر ساله موردتأکید قرار می گیرد.

وی اظهارکرد: ثبت نام میان پایه توسط مدرسه انجام می شود و نیازی به حضور اولیا در مدرسه نیست.

میرشاه ولد با اشاره به کاهش میزان شکایات از نحوه ثبت نام، اظهارکرد: اولیای دانش آموزان جهت ارائه هرگونه شکایت از فرآیند ثبت نام‌ می‌توانند به سامانه پاسخ گویی به شکایات در پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند و یا به صورت حضوری در ادارات آموزش وپرورش موضوع را پی‌گیری کنند.

وی افزود: در مدارس دولتی چیزی به نام شهریه نداریم و مدیران حق دریافت وجه در زمان ثبت نام را ندارند، مشارکت مالی اولیا کاملاً اختیاری است و در طول سال تحصیلی صورت می گیرد، البته مدارس غیردولتی و هم چنین مدارس خاص دولتی از جمله، تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد از این قاعده مستثنی هستند و براساس دستورالعمل خاص خود اقدام  می‌کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات تصریح کرد: در مدارس غیردولتی نیز، دریافت شهریه براساس الگوی ارائه شده توسط شورای نظارت بر مدارس غیردولتی، انجام می شود

کد N1718984

وبگردی