آفتاب

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: عملیات موشکی سپاه نشان داد ایران بازیگر قدرتمندی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: عملیات موشکی سپاه نشان داد ایران بازیگر قدرتمندی است

مشهد- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در پی عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه مواضع تروریستها در دیرالزور ساختار بین‌الملل و نظام منطقه‌ای متوجه شد جمهوری اسلامی ایران علاوه بر سطح منطقه در نظام جهانی نیز بازیگر قدرتمندی است.

هادی شوشتری مروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در قوچان افزود: مقایسه ایران با برخی کشورها حتی کشورهای اروپایی کار اشتباهی است.
وی ادامه داد: ایران با مرز مشترک با 15 همسایه و افزون بر 9 هزار کیلومتر مرز یکی از امنترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود.
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات اخیر تروریستها در حرم امام(ره) و مجلس شورای اسلامی یک عملیات کور و بی‌اهمیت از حیث استانداردهای امنیتی بود.
وی افزود: عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع تروریستها اقتدار نظامی و امنیتی ایران را به شکل موازی در کنار اقتدار دیپلماسی به رخ جهانیان کشید.

* دولت دوازدهم
شوشتری در ادامه همچنین به در راه بودن دولت دوازدهم اشاره و بیان کرد: نخستین خواسته از دولت دوازدهم ایجاد هماهنگی میان ستادهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.
وی یکی از چالشهای کشور را اقتصاد و اشتغال ذکر و بیان کرد: وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه و رئیس‌کل بانک مرکزی به‌ عنوان اعضای اصلی ستاد اقتصادی دولت باید افرادی همگن، هماهنگ و دارای تجانس باشند.

* تحریمهای آمریکا
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین به تصویب پیشنویس و لایحه تحریمهای جدید علیه ایران در سنای آمریکا اشاره و بیان کرد: بر اساس ساختار سیاسی و حقوقی آمریکا، تبدیل به قانون ‌شدن این مصوبه و امضای آن توسط رئیس‌ جمهور آمریکا زمان زیادی را می‌طلبد.
وی افزود: باید توجه داشت در برجام، آمریکا یک ‌طرف مذاکره بوده و کشورهای روسیه، چین و اتحادیه اروپا نیز طرف برنامه جامع اقدام مشترک هستند.
خبرنگار: حبیبه احسنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7501/1858
کد N1718918

وبگردی